چت روم
درباره ما


سبحان بدیعی
با سلام.به وبسایت خودتون خوش اومدین.بنده سبحان بدیعی هنرجوی سال دوم رشته کامپیوتر هستم و در هنرستان حرفه ای ((عسگری))استان آذربایجان غربی در حال تحصیل ام و همواره سعی میکنم که این سایت رو به آخرین مطالب علمی دنیا آپدیت کنم و بیشتر مطالب در علوم سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر متمرکز بشه.ممنونم واسه حمایت های تمام عزیزان از جمله دبیران هنرستان، هم کلاسی ها و شما وبگردان محترم. Hey. Welcome to your website. Servant Sobhan badie second-year student in the School of Computer Science and am a professional ((Askari)) West Azarbaijan studying and I always try to update this website with the latest scientific world. and most of the content was focused on hardware and software. thank you for all the support for my loved ones, including school teachers, classmates and respected your browser.
ايميل : ss.badie@gmail.com


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 90
بازدید هفته : 109
بازدید ماه : 201
بازدید کل : 131134
تعداد مطالب : 378
تعداد نظرات : 2971
تعداد آنلاین : 1



  • تاريخ ارسال : یک شنبه 29 بهمن 1391, 22:53
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 اتمسفر زمين از پائين به بالا به 5 لايه تقسيم شود: 1- تروپوسفر 2- استراتوسفر 3- مزوسفر 4- ترموسفر 5- اگزوسفر.

تروپوسفر نزديك ترين لايه زمين و جايي است كه اتفاقات جوي در آن روي مي دهد. استراتوسفر درست بالاي تروپوسفر و در ارتفاع حدود 5-10 كيلومتري بالاي زمين قرار دارد و لايه ازون را در بر مي گيرد كه در ارتفاع 30-20 كيلومتري واقع شده است. مزوسفر تقريباً در ارتفاع 80-50 كيلومتري بالاي زمين و ترموسفر در ارتفاع تقريباً 200-100 كيلومتري بالاي زمين قرار دارد. سرانجام خارجي ترين لايه يعني اگزوسفر را داريم كه به شكل نامنظم و در ارتفاع 1000-960 كيلومتري واقع گرديده است.
 
 
در ادامه مطلب

برچسب‌ها: لایه اوزون چیست؟, همه چیز درباره لایه اوزون, سوراخ لایه اوزون,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : شنبه 28 بهمن 1391, 21:24
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

kasko-most-intelligent-birds

 

کاسکو یا طوطی خاکستری آفریقایی (Psittacus erithacus) پرنده‌ای محبوب در کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای دیگر جهان است، علت محبوبیت این پرنده، هوش سرشار و قدرت سخنگویی و تقلید صدای این پرنده می‌باشد و شاید به یقین بتوان گفت که این پرنده بهترین پرنده تقلید کننده صدا در جهان می‌باشد که به راحتی می‌تواند بیش از صدها واژه را به خاطر سپرده و تکرار نماید وبا این کار باعث شادی و خوشحالی صاحبان خود گردد. این پرنده در محیط زیست طبیعی خود پرنده‌ای خجالتی و ترسو است. طوطی خاکستری آفریقایی و یا به تعبیری دیگر کاسکو از سالیان دور به عنوان پرنده اهلی در قصرهای پادشاهان و خانه‌های طبقات مختلف مردم جامعه نگهداری می‌شده‌است و رومیان اولین ملتی در جهان هستند که در باره این پرنده مطالبی نوشته‌اند.



بقیه در ادامه مطلب...


برچسب‌ها: کاسکو, باهوش ترین پرنده,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : شنبه 28 بهمن 1391, 20:59
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

با سلام.     از ویندوز8 چی میدونید؟ تموم عکس ها و مطالب مربوط به ویندوز8 در این مطلب!  


شاید هیچ شرکتی پر نفوذ تر از مایکروسافت در حوزه سیستم های عامل دسکتاپ پیدا نشود. این غول نرم افزاری، سراسر بازار سیستم عامل را در جهان به دست گرفته و ثابت کرده که قادر است هر نسخه ویندوز را با تغییرات زیادی نسبت به نسخه های قبلی اش ارائه دهد. هیچ چیز هم که نباشد، مایکروسافت فضای بازار سیستم های عامل را به خوبی می شناسد و می داند که باید برای موفقیت در این بازار چه کاری انجام دهد.

 

 

 

 


برچسب‌ها: عکس های ویندوز8, همه چیز از ویندوز8, تمام مطالب مربوط به ویندوز8,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : پنج شنبه 26 بهمن 1391, 10:51
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 نام مخترع موتور دو چرخ Segway که در هفته جاري طي راندن يکي از اختراعات خود دچار سانحه شده و کشته شد به ليست دانشمندان و مخترعاني که به دست اختراعات خود کشته شده اند افزوده شد.

 

یک اختراع خوب مي تواند برايتان چندان مفيد نباشد، همانطور که براي مدير شرکت توليد کننده وسايل نقليه موسوم به Segway خوب نبود زيرا وي هنگام راندن يکي از اين نقليه هاي دو چرخ ابداعي خودش، تصادف کرد و جانش را از دست داد.

 

اما اين تنها اختراعي نيست که با کشتن مخترع خود موجب شگفتي شده است. صنعت هوانوردي ليستي از اختراعات دارد که طي سالهاي گذشته نتايج وارونه اي از خود نشان داده اند و نه تنها مفيد واقع نشده اند بلکه خسارات مالي و جاني به جا گذاشته اند.

 دانشمند مسلمان اسماعيل ابن جوهري در حدود هزار سال پيش تقريبا از اينکه اختراع وسيله پرنده اي متشکل از بالهاي چوبي و چند قطعه طناب مي تواند وي را به پرواز درآورد مطمئن بود. اما در واقع نتوانست پرواز کند و اين نکته را به سرعت و پس از اينکه از بام يک مسجد به پايين پريد، دريافت.


در ادامه مطلب

 
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : پنج شنبه 26 بهمن 1391, 10:44
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 حتماً این جمله را شنیده اید که «صدای عمل بلندتر از کلمات است.» این مسئله مخصوصاً در مورد «زبان بدن» صحت دارد. «زبان بدن» نوعی ابزار ارتباطی قدرتمند است که با استفاده از آن می توان دوست پیدا کرد و یا دیگران را به انجام کاری متقاعد نمود.

آشنایی با «زبان بدن» به شما کمک می کند مسائلی مثل جذابیت، حقیقت، اعتمادبه نفس و شرم را تشخیص دهید. شما با دقت در حرکات طرف مقابل می توانید به حقایق زیادی دست یابید. در واقع تمام ما آگاهانه یا ناآگاهانه از «زبان بدن» استفاده می کنیم. برای آشنایی بیشتر با این زبان به موارد زیر توجه کنید:

۱ تماس چشمی

اجتناب از نگاه کردن به چشمان دیگران و یا تغییر ناگهانی مسیر نگاه حکایت از پنهانکاری یا دروغگویی دارد و در ضمن می تواند نشانه شرم یا عدم اعتمادبه نفس باشد.

۲ لبخند زدن

لبخند زدن می تواند نشانه اعتمادبه نفس، دوستی و رفتار مثبت باشد و این حس را منتقل می کند که مردم در کنار شما بودن را دوست دارند.

از سوی دیگر مفهوم لبخند تصنعی و یا توأم با دستپاچگی کاملا ضدمفهوم ذکر شده است.

۳ کم توجهی

غالباً میزان توجه یک فرد نوع شخصیت او را مشخص می کند.

به عنوان مثال اگر کسی به سرعت تمرکز خود را از دست بدهد و به حرف های شما توجه نکند متوجه می شوید که بی حوصله و احتمالا بی اعتنا می باشد.



در ادامه مطلب

 


برچسب‌ها: زبان بدن, body language,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : چهار شنبه 25 بهمن 1391, 9:49
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 مغز انسان و شناخت پیچیدگی‌های خاص آن همواره برای بشر جذاب بوده است. همواره انسان یک نمونه 


شگفت‌انگیز برای شناخت به شمار می‌رود و موارد بی‌شماری در مورد انسان ناگفته باقی مانده است.تکناز : در 

این مقاله به ده واقعیت جذاب درباره‌ی مغز انسان خواهیم پرداخت، تا شاید دید بهتری نسبت به مهمترین عضو 

بدن خود داشته باشید. 

واقعیت اول : بیشتر وزن مغز را آب تشکیل می‌دهد و بخش جامد عمدتا از جنس چربی است

بیشتر مردم تصور می‌کنند که مغز به طور کامل جامد است، اما این افراد اشتباه می‌کنند. 75 درصد مغز را آب 

تشکیل می‌دهد. بخش جامد مغز نیز از جنس چربی است و تقریبا 10 تا 12 درصد مغز را تشکیل می‌دهد. بقیه 

مغز از جنس پروتئین، هیدروکربن و نمک است. 

واقعیت دوم: 160,000 کیلومتر رگ‌خونی در مغز وجود دارد

این به این معنی است که اگر تمام رگ‌های خونی مغز را در امتداد یکدیگر قرار دهیم شما می‌توانید آن را 4 بار 

دور کره زمین بپیچانید یا اینکه کره ماه را با رگ‌های مغز دو نفر به زمین متصل کنید.
 
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : چهار شنبه 25 بهمن 1391, 9:13
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

customs-of-the-people-georgia

 

تقسیمات کشوری

جمهوری گرجستان شامل دو جمهوری خودمختار آبخازیا (در شمال غرب) و اوستیای جنوبی (در شمال شرق) است. جمهوری خودمختار پیشین آجاریا در جنوب غرب کشور نیز در سال ۱۳۸۳ به استان تبدیل شد. گرجستان به ۶۵ ناحیه و مناطق روستایی تقسیم می‌شود و دارای ۱۳ شهر و چندین شهرک است که شامل شهرهای تفلیس،کوتائیسی، گوری، چیاتورا، روستاوی، پوتی، تقیبولی، زوگدیدی، تسقالتوبو،سوخومی، تقوارچلی، گاگرا، باتومی، و ۳۷ شهر کوچک، ۶۱ مرکز روستایی و ۴۵۰ روستا است. 



بقیه در ادامه مطلب...


برچسب‌ها: آداب و رسوم مردم گرجستان,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : دو شنبه 23 بهمن 1391, 1:6
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

  شرمنده اما باید به جوونا اطلاع رسانی بشه

 

حیات هر عضوی در بدن، به گردش خون و اکسیژن‌رسانی مناسب بستگی دارد. به همین دلیل وقتی جریان خون قلب مختل می‌شود، دچار سکته قلبی می‌شویم. لباس‌های نامناسب و نشستن طولانی‌مدت به‌خصوص در وضعیت‌های خاص نیز جریان خون ناحیه دستگاه تناسلی را مختل می‌کند و گاهی آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. علاوه بر این، تحت‌فشار قرارگرفتن اعصاب این ناحیه نیز مزید بر علت‌ می‌شود و آسیب‌های وارده را دو چندان می‌کند. پس بهتر است به شلواری که می?پوشید بیشتر بیندیشید اما چرا و چگونه؟

در ادامه مطلب کاملا به نحوه اختلال در سیستم خون رسانی در آلت تناسلی توسط شلوارهای تنگ اشاره شده است.

 

در ادامه مطلب


برچسب‌ها: ضررات شلوارهای تنگ, ضررات شلوار لی, ضررهای شلوار های چسبان,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : یک شنبه 22 بهمن 1391, 14:43
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

about-horses-1

 

اسب با نام علمی Equus ferus caballus یکی از دو زیرگونه‌های اسب وحشی (Equus ferus) است. این جانور پستاندار و فَردسُم است که به تیره اسبیانتعلق دارد. فرگشت اسب از ۴۵ تا ۵۵ میلیون سال پیش به این سو آغاز شده است، گذشتهٔ اسب‌های بزرگ و تک‌سم امروزی به جانورانی کوچک‌جثه و چندسم باز می‌گردد. نزدیک به ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد انسان تلاش کرد تا اسب را اهلی کند. گمان بر این است که تا سال ۳۰۰۰ پیش از میلاد اسب‌های اهلی در جاهای گوناگونی از زمین حضور داشتند. اسب‌های زیرگونهٔ caballus اهلی شده‌اند با اینکه بسیاری از آن‌ها در طبیعت آزاد زندگی می‌کنند. البته اسب‌هایی وجود دارند که هرگز اهلی نشده‌اند برای نمونه اسب شوالسکی تنها زیرگونه‌ای است که واقعا تاکنون وحشی باقی مانده.

 

اندام‌های اسب به گونه‌ای است که به آن اجازه می‌دهد بی درنگ سرعتش را در برابر درندگان بالا برد. اسب توان بالایی در نگه داشتن تعادلش در هنگام دویدن دارد همچنین می‌تواند بی درنگ خود را آمادهٔ نبرد یا فرار از دشمن کند. اسب‌ها می‌توانند به صورت ایستاده یا نشسته بخوابند. دوران بارداری اسب ماده (مادیان) نزدیک به یازده ماه است. نوزاد اسب که کُرّه نام دارد اندکی پس از آنکه به دنیا آمد می‌تواند روی پاهایش بایستد و بدود. بیشتر اسب‌های اهلی در میانهٔ دو تا چهار سالگی زیر زین یا مهار (برای درشکه) تمرین می‌بینند. اسب در پنج سالگی کاملا بزرگسال شده است و می‌تواند تا ۲۵ تا ۳۰ سال هم عمر کند.


برچسب‌ها: اسب ها را بهتر بشناسیم,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : یک شنبه 22 بهمن 1391, 1:11
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 نتایج بررسیهای دانشمندان آمریکایی نشان می دهد که خندیدن نیز همانند ورزش کردن موجبافزایش حس گرسنگی می شود.
محققان دانشگاه لوما ایندیا در کالیفرنیا کشف کردند که خندیدن نیز همانند ورزش کردن هورمونهای استرس را کاهش می دهد و بنابراین برای سیستم ایمنی بدن مفید است.
همچنین 
موجب کاهش فشار خون و کلسترول بد شده و کلسترول خوب را افزایش می دهد. در پایان همانند ورزش اشتها را افزایش می دهد.
این بررسیها نشان می دهد که تمرین خنده هورمون اشتها (گرلین) را افزایش و هورمون ضد گرسنگی (لپتین) را کاهش می دهد.
این دانشمندان از گروهی از محققان خواستند که به مدت چند هفته یکسری از 
فیلمهای درام وکمدی سرگرم کننده را تماشا کنند.
بررسی خون این داوطلبان در زمان تماشای فیلمهای کمدی، "اثر ورزش و اثر اشتها" را نشان داد.
به گفته این محققان، 
تمرین خنده می تواند برای یکسری از بیماریهایی که در آنها اشتها کاهشمی یابد مفید باشد.


برچسب‌ها: فواید خنده, تاثیرخنده بر جوانی,
  • تاريخ ارسال : یک شنبه 21 بهمن 1391, 23:48
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 نوشابه ها قند زیادی دارند و اغلب در برنامه غذایی سالم جایی ندارند. اما به نظر می رسد این همه ماجرا نباشد! محققین می گویند مصرف زیاد نوشابه با رفتارهای خشونت آمیز بیشتر و حتی حمل سلاح همراه است.

 

اگر پیگیر برنامه های غذایی سالم، کم کردن کالری مصرفی روزانه، لاغری و غیره باشید، حتما تا به حال در مورد مضرات نوشابه ها و لزوم کاهش مصرف آن ها بارها و بارها شنیده اید. اما به نظر می رسد نوشابه فقط باعث چاقی و کاهش اشتها برای مصرف غذاهای سالم نمی شود، بلکه آدم هایی عصبانی تر و خشن تر از افراد می سازد!

 

 

در ادامه مطلب


برچسب‌ها: مضرات نوشابه, ضررهای استفاده از نوشابه,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : جمعه 20 بهمن 1391, 23:53
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی
خوشبختانه اعتیاد به الکل در کشور ما به دلیل حرمت نوشیدنی‌های الکلی رواج ندارد ولی در کشورهای غربی که سوءمصرف الکل رایج است، پیامدهای ناخوشایند و جدی بهداشتی، شخصی، کاری و مالی را می‌بینیم. سوءمصرف الکل می‌تواند نوعی وابستگی جسمانی به الکل نیز باشد. عوامل ژنتیکی، روان‌شناختی و اجتماعی، همگی در این اعتیاد دخیل هستند. 

چطور می‌توانیم بفهمیم فرد چنین اعتیادی دارد؟

از یاد بردن گفت و شنودها یا قول و قرارها از ویژگی افراد معتاد به الکل است. همچنین این افراد به فعالیت‌ها و سرگرمی‌هایی که قبلا با آنها احساس شادی و نشاط می‌کردند، دیگر علاقه‌ای نشان نمی‌دهند و با نزدیک شدن به زمان معمول مصرف الکل، تحریک‌پذیر و بی‌قرار می‌شوند، به‌ویژه اگر الکل دم دست نباشد. این افراد الکل را در جاهای غیرعادی در منزل، سر کار یا خودرو نگهداری می‌کنند. دارای مشکلات قانونی یا مشکلاتی در روابط بین فردی، استخدام یا مسایل مالی هستند. هریک از این حالات ممکن است به‌صورت پیوسته یا دوره‌ای گریبان‌گیر فرد باشد. در حقیقت این وابستگی جسمانی یا سوءمصرف الکل که مشخصه آن ایجاد تحمل و نشانه‌های ترک و رفتار وسواسی در رابطه با مصرف آن است، فرد الکلی یا معتاد را از فردی که زیاد‌ه‌روی می‌کند افتراق می‌دهد.

 

در ادامه مطلب

 
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : جمعه 20 بهمن 1391, 17:43
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

determine-the-age-of-a-tree

 

وقتی یک درخت بزرگ می شود لایه های چوب جدیدتری در زیر پوست درخت ساخته می شود . 

رنگ لایه ای که در تابستان بوجود می آید با رنگ لایه ای که در زمستان بوجود می آید متفاوت است.

پس یک لایه کم رنگ و پر رنگ با هم نشاندهنده ی یک سال از عمر درخت است . وقتی یک درخت را می بریم ، دایره هائی را می بینیم که داخل همدیگر قرار گرفته اند .

بنابراین کافی است تعداد لایه های پر رنگ را بشماریم یا فرقی نمی کند تعداد لایه های روشن را بشماریم تا سن درخت مشخص شود . 

ولی همانطور که می دانید این کار درستی نیست که برای تعیین سن درخت آنرا قطع کنیم .

می شود گفت ما سن درخت را از روی قطر و ارتفاع آن حدس می زنیم .

هرچه قطر یک درخت بیشتر باشد عمرش بیشتر است .


برچسب‌ها: تعیین سن درخت,
  • تاريخ ارسال : جمعه 20 بهمن 1391, 17:42
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

the-worlds-largest-prime-number

 

تاریخ خبر: ۱۳۹۱/۱۱/۱۹

بزرگترین عدد اول جهان توسط یک ریاضیدان آمریکایی کشف شده که طول ارقام آن ۱۷ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۱۷۰ عدد است.

عنوان قبلی بزرگترین عدد اول جهان به عددی با ۱۲ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۱۸۹ رقم اختصاص داشت که در سال ۲۰۰۸ میلادی کشف شده بود.

 

کشف بزرگترین عدد اول جهان توسط «کورتیس کوپر» ریاضیدان دانشگاه مرکزی میسوری در قالب بخشی از یک شبکه عظیم رایانه های اختصاص یافته برای این طرح، محقق شد.

این طرح شباهت زیادی به پروژه هایی مانند SETI@Home دارد که از شبکه عظیم رایانه ای برای دانلود و آنالیز حجم وسیع داده های تلسکوپ رادیویی SETI‌ استفاده می کند.

 

شبکه رایانه ای برای کشف بزرگترین عدد اول جهان به اختصار GIMPS‌ گفته می شود که از ۳۶۰ هزار پردازنده برای ۱۵۰ تریلیون محاسبه در ثانیه استفاده می کند.

«جورج ولتمان» از کارشناسان برجسته رایانه و مبتکر شبکه GIMPS‌ تأکید می کند: این کار مانند بالا رفتن از قله اورست است؛ مردم از به چالش کشیده شدن برای کشف ناشناخته ها لذت می برند.

 

این عدد از کلاس نادر موسوم به اعداد اول مرسن (Mersenne Primes)‌ است که به شکل Mn = 2n – ۱ هستند. اعداد اول مرسن ۳۵۰ سال قبل توسط «مارین مرسن» کشیش فرانسوی شرح داده شده و به نام وی نامگذاری شده اند؛ تاکنون ۴۸ نمونه آنها کشف شده است.

 

عدد اول کشف شده چندین نوبت توسط محققان و با استفاده از رایانه های پرقدرت مورد بررسی و تأیید قرار گرفت.

«کورتیس کوپر» تاکنون سه عدد اول را کشف کرده و برای کشف اخیر خود نیز جایزه سه هزار دلاری دریافت کرده است.


برچسب‌ها: کشف بزرگترین عدد اول جهان,
  • تاريخ ارسال : جمعه 20 بهمن 1391, 17:40
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

what-is-good-to-eat-nuts

 

افرادی که تری گلیسیرید خون بالا، دیابت و یا فشار خون دارند و حتی شهروندانی عادی که سابقه ی بیماری ندارند و نیز کودکان با وجود اثرات مفید اجزای تشکیل دهنده آجیل باید آن را متعادل مصرف کنند.

پسته، حاوی آهن، پتاسیم، فسفر و کلسیم است و همچنین ویتامین های B1، B3 و E را درخود جای داده است که به دلیل وجود املاح مغذی و انواع ویتامین ها به افرادی که به کم خونی دچار هستند و یا جهت تقویت نیروی جسمانی به اشخاص توصیه می گردد.

 

مصرف مغز پسته برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی مفید است. افرادی که مبتلا به نارسایی های کبدی هستند و یا قند خون(دیابت) دارند و از ناراحتی های کلیه رنج می برند، نباید از پسته استفاده کنند.
مغز گردو، یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده ی آجیل نوروزی است که از آن به عنوان راهی برای پایین آوردن کلسترول خون و پیشگیری از ابتلا به بیماری های ریوی نام برده میشود. از آن جایی که مغز گردو دارای قند، پروتئین و انواع ویتامین هاست، مصرف آن برای بدن انسان بسیار مفید است.

 

گردو، حاوی اسیدهای چرب مفید و همچنین املاح معدنی مانند کلسیم و فسفر است و نیز مصرف گردو از تشکیل سنگ کلیه و سنگ صفرا پیشگیری می کند.


برچسب‌ها: مصرف آجیل برای چه کسانی مفید نیست؟,
  • تاريخ ارسال : جمعه 20 بهمن 1391, 1:48
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 خوردن غذای داغ در ظروف پلاستیکی خطر تشکیل سنگ کلیه را تشدید می‌کند

هرچند این روزها ظروف و بشقاب‌های پلاستیکی در میان والدین و افرادی که زیاد به پیک نیک می‌روند، طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند اما نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که خوردن غذای داغ در ظروف پلاستیکی و ملامینی می‌تواند واقعا برای سلامتی مضر باشد.

 

در ادامه مطلب

 


برچسب‌ها: سنگ کلیه, ,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : 19 بهمن 1391, 17:57
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

بعضی وقتها وقتی جلوی آینه دقیق به پوستمان نگاه می کنیم به دانه های سر سیاه ریزی بر روی بینی وگاهی گونه ها بر می خوریم که پوستمان را از شفافیت وصافی خارج ساخته وکدر نشان می دهد.می توان با یک پاکسازی ساده این دانه های سیاه وجوشهای زیر پوستی مرده را پاک کرد و به پوست شادابی بخشید.

  • تاريخ ارسال : 19 بهمن 1391, 17:57
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

گیاه شناسان قدیم ایران بیخ مرا از دسته میوه ها و سبزیها جدا کرده و جزو هویجها شمرده اند ولى برگ من در دسته سبزیهاست . برگ من سحرگاه بى مزه و شامگاه شیرین است . زیرا در روز با کمک نور آفتاب ، قند مى سازم و شب بتدریج آنرا جهت ذخیره به بیخ خود که انبار من است مى فرستم و به همین جهت است که اگر برگ مرا صبح بچینند و میل نمایند، جزء سبزیهاى خنک بوده ، و عصر خنکى کمترى دارم ، و خیلى متاءسفم که شما نمى توانید برگ و بیخ مرا خام خام میل نمایید والا مى توانستم ادعا کنم که خداوند بعد از عسل ، شفا را در من قرار داده است .

  • تاريخ ارسال : 19 بهمن 1391, 17:57
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

اگر فرزند مبتلا به ديابتي داريد احتمالا مراقبت براي‌تان سخت و طاقت فرساست؛ بخش اعظم مراقبت‌هايي كه اين بيماري احتياج دارد به تغذيه و سبك زندگي كودك بر مي‌گردد كه مسلما كنترل آن براي بچه‌هاي كم سن و سال واقعا مشكل است؛ اين راهنما از كشمكش‌هاي شما و فرزندتان براي مقابله با ديابت مي‌كاهد.

  • تاريخ ارسال : 19 بهمن 1391, 17:57
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

علت جوشهای صورت، عدم تعادل چربی سطح آن می باشد. برای متعادل کردن چربی پوست صورت باید از خوردن چربیهایی که دمای ذوب آنها بیش از 37 درجۀ سانتیگراد است پرهیز کرد و بیشتر از روغنهای مایع استفاده نمود.

  • تاريخ ارسال : 19 بهمن 1391, 17:57
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

کاهو یکی از قدیمیترین سبزیجات دنیا است منشاء آن در هندوستان وآسیای مرکزی می باشد . کاهو طبق مدارکی که بدست آمده از شش قرن قبل از میلاد در ایران مصرف می شده است و یک قرن قبل از میلاد به روم راه یافته و غذای مهمی برای رومیان بوده است . کریستف کلمب تخم کاهو را به دنیای جدید برد بطوریکه از اوائل قرن پانزدهم میلادی کاهو در هائیتی و باهاما کشت می شده است . کاهو گیاهی است یکساله که دارای برگهای پهن و دراز و سبز روش می باشد و با طعم کمی شیرین .


  • تاريخ ارسال : 19 بهمن 1391, 17:57
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

خلاقيت قابليتي است كه در همگان وجود دارد اما نيازمند پرورش و تقويت مي‌باشد تا به سر حدشكوفايي برسد. فرد خلاق كسي است كه از ذهني جستجوگر و آفريننده برخوردار باشد. خلاقيت عبارت است از « توانايي ديدن چيزها به شيوه هاي جدي، شكستن مرزها و فراتر رفتن از چارچوب ها، فكر كردن به شيوه اي متفاوت، ابداع چيزهای جديد، استفاده از چيز هاي نا مربوط و تبديل آن به شكل هاي جديد.» می توان نتیجه گرفت که خلاقیت برآیند فرآیندهای ذهنی و شخصیتی فرد بوده و به تولیدات و آثاری منجر می شود که نو و بدیع بوده، خاصیتی متکامل داشته و با واقعیتها، منطبق بوده و در غایت به سود جامعه بشری هستند.

  • تاريخ ارسال : 19 بهمن 1391, 17:57
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

نوروز باستاني كه از هزاران سال پيش تاكنون برگزار مي شود ، جشن رستاخيز طبيعت و نو شدن زندگي، جشن جنبش و تكاپو و كار وكوشش و جشن سرشت است. عيد نوروز و گرامي بودن آن نزد ايرانيان بسيار ديرين و كهن است.
استاد عبدالعظيم رضايي در كتاب خود با عنوان "تاريخ نوروز" مي‌نويسد: گاهشماري به صورت كنوني در 73 سال پيش در ايران پديدار گشت وسال شمسي، سال رسمي ايرانيان قرارگرفت يعني گردش سال را از آغاز فرارسيدن بهار حساب كرده و كبيسه را در هر سال قرارداده و نوروز را كه در گردش بود، پابرجا و در آغاز نخستين روز بهاربنا نهادند.
 پيش از آن در ايران، سال و ماه قمري بناي تاريخي و آغاز سال به شمار مي‌رفت و سپس پديده تاريخ در ايران، سال هجرت قرار گرفت وبه جاي سال شمسي و ماههاي ايراني ، سال و ماه قمري پديد آمد ولي زرتشتيان  همچنان گاهشمار ساساني را نگه داشته و حساب سال وماهشان با سال و ماه شمسي بود.
در سال 1304 هجري شمسي برابر با 1343هجري قمري ، بنابر قانون مصوب يازدهم فروردين ، آغاز سال با آمدن بهار به گونه‌اي رسمي، آغاز سال ايران اعلام و به جاي ماههاي قمري ، ماههاي ايراني به كار گرفته شد.
قراردادن نوروز در آغاز بهار، ازروزگار ملكشاه سلجوقي (465 تا 485 هجري قمري ) برقرار گشت كه به نام سازنده آن (تاريخ جلالي - تاريخ ملكي ) نامگذاري شد. در اين هنگام به فرمان ملكشاه ، اخترشناساني همچون عمر خيام ، حكيم لوكري ، ميمون بن نجيب واسطي ، ابوالمظفر اسفزاري و چند تن ديگر به اصلاح تقويم دست يازيدند. بايد دانست كه پيش از آن ، نوروز درگردش بود و هيچ گاه در جاي اصلي خود يعني برج حمل و آغازين روز بهار،قرار نمي گرفت

  • تاريخ ارسال : 19 بهمن 1391, 17:57
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

لحظه تحویل سال 1392

لحظه تحویل سال 1392 هجری شمسی روز چهارشنبه 30 اسفند ساعت 14 و 31 دقیقه و 56 ثانیه هستش . تقویم سال دیگه رو هم می تونین از اینجا (کلیک کنید) ببینین

  • تاريخ ارسال : پنج شنبه 19 بهمن 1391, 1:30
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 


HTC M7

 

اچ‌تی‌سی در وضعیت مالی مناسبی به سر نمی‌برد و نیاز به یک تلفن جذاب و خوش فروش دارد تا بتواند درآمد قابل توجه‌ای را وارد حساب‌های بانکی شرکت کند. تلفن M7 اچ‌تی‌سی احتمالا همان محصولی است که این کمپانی تایوانی به آن امید بسته و امیدوار است که مورد توجه کاربران قرار گیرد. هر چه به تاریخ کنفرانس اختصاصی HTC در 1 اسفند ماه نزدیک‌تر می‌شویم، شایعات پیرامون این محصول نیز قوت می‌گیرند. در تازه‌ترین اطلاعات بدست آمده، M7 به سنسور دوربین تازه‌ای به نام اولتراپیکسل تجهیز شده است.

براساس گزارش تازه‌ای که توسط Pocket-Int منتشر گردیده تلفن M7 از یک سنسور 13 مگاپیکسلی بهره نخواهد برد و در عوض از طراحی تازه‌ای به نام Ultrapixel استفاده می‌کند که شباهت زیادی به سنسور Foveon X3 سیگما دارد.

در ادامه مطلب


برچسب‌ها: اچ تی سی,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : چهار شنبه 18 بهمن 1391, 21:49
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

  قبل از اینکه خواندن این مطلب را به پایان برسانید فورا" به وب سایتهایی که در آنها عضو هستید مراجعه کنید و کلمه عبورتان را تغییر دهید. از آنجایی که اکثر افراد عادت دارند از یک کلمه عبور برای همه حسابهای کاربریشان استفاده کنند احتمالا" برای تغییر کلمه کاربریتان مجبورید به چند وب سایت مراجعه کنید و زمان زیادی را صرف کنید اما ایرادی ندارد همین حالا اینکار را انجام دهید زیرا ممکن است بعدا" فراموش کنید.

در اینجا لیست بدترین کلمات عبور سال ۲۰۱۱ آورده شده است.

password

۱۲۳۴۵۶

۱۲۳۴۵۶۷۸

 

در ادامه مطلب


برچسب‌ها: کلمه عبورهای در حال خطر,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : سه شنبه 17 بهمن 1391, 22:51
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

هورمونهای تیروئیدی

سلولهای تیروئید ، هورمون مختلف ترشح می‌کنند. تیروکسین (T4) ، تری یدوتیرونین ( T3) که معمولا هورمونهای تیروئیدی نامیده می‌شوند و کلسی تونین (Calcitonine). 

جذب متابولیسم ید

وجود ید برای سنتز هورمونهای تیروئید اهمیت اساسی دارد. در حقیقت غده تیروئید مصرف کننده اصلی ید در بدن است و کمبود ید به اختلالاتی در کار تیروئید منجر می‌شود. ید توسط غذا به بدن و توسط دستگاه گوارش جذب می‌شود. 

تنظیم کار تیروئید

ترشح هورمون تیروئید یا محرک تیروئید (TSH) ، آزاد سازی هورمونهای تیروئیدی را کنترل می‌کند، میزان ترشح TSH نیز بر اساس سطوح هورمونهای تیروئید در خون تنظیم می‌شود. اگر هورمون تیروئید در خون کاهش پیدا کند. ترشح TSH افزایش می‌یابد و در نتیجه سطح T3 و T4 در خون بالا می‌رود. هورمون آزاد کننده تیروتروپین (TRH) که از هیپوتالاموسترشح می‌شود، آزاد شدن TSH از غده هیپوفیز را تا حدودی تعدیل می‌کند. 


برچسب‌ها: غده تیروئید, غده ترویید چیست؟,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : دو شنبه 16 بهمن 1391, 23:31
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

french-alphabet

 

الفبای فرانسوی، متشکل از ۲۶ حرف از الفبای لاتین، هم بزرگ و هم کوچک، به همراه پنج دایکریتیک و دو حرف ترکیبی است.



بقیه در ادامه مطلب...


برچسب‌ها: الفبای فرانسوی,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : دو شنبه 16 بهمن 1391, 19:7
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

how-is-jen-stock

 

به واقع جن چگونه موجودی است و آیا می توان توسط علوم پیشرفته امروزی آن را اثبات کرد؟جن در لغت به معنای مستور و پوشیده است،همان طور که بچه در رحم و پنهان از چشم ما را «جنین» گویند و جنت اشاره به باغی است که درختان آن مانع از به چشم آمدن زمینش می گردد. و شاید علت شک و تردید در وجود جن نیز همان مستور و پنهان بودنش از انظار و حس بشری است، که علت آن در ذات خلقتش نهفته است. قرآن کریم خلقت جن را چنین بیان می دارد:
و جان (که در بعضی از متون اسلامی آمده است، جان پدر جن است همان طور که آدم، پدر انسان) را پیشتر
، از آتش زهرآگین آفریدیم. (سوره حجر، آیه ۲۷)

 

خدا انسان را از گل خشک شده ای چون خاک سفال آفرید و جنیان را از شعله ای بی دود. (سوره الرحمان، آیه ۱۴ و ۱۵)



بقیه در ادامه مطلب...


برچسب‌ها: جن چگونه موجودی است؟,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : دو شنبه 16 بهمن 1391, 11:8
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

Degree The Corps Officers

 

ترتیب و تطبیق درجات میان نیروهای پنج گانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت زیر است:

درجه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
نیروها
پرسنل نظامی نیروی دریایی
ارتشبد دریابد
سپهبد دریاسالار
سرلشکر دریابان
سرتیپ دریادار
سرهنگ ناوسالار یکم
سرگرد ناوسالار سوم
سروان ناوسروان
ستوان ناوبان
رزم‌دار ناودار
رزم‌آور ناویار
رزم‌یار سرناوی
سرباز ناوی

 

درجه‌های سرداران و افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

degree-the-corps-officers

 

 درجه‌های درجه‌داران و سربازان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

degree-the-corps-officers-2

 


برچسب‌ها: ترتیب درجه های نظامی در سپاه پاسداران,
  • تاريخ ارسال : دو شنبه 16 بهمن 1391, 11:7
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

complete-religion

 

دین از طرف خداوند تنها یکی است و به همین خاطر در آیات قرآن، کلمه دین، هیچ گاه به صورت جمع (ادیان) به کار نرفته است. آنچه موجب تفاوت پیام پیامبران می شود، یکی سطح معارفی است که از طرف پیامبران برای انسان ها بیان می شود و دیگری شریعت و احکامی است که با توجه به شرایط و نیازهای متفاوت مردم از طرف خداوند تشریع می شود.

 

بشر در دریافت تعالیم الهی پیامبران همانند دانش آموزی هستند که از دوره های ابتدایی تا سطوح بالاتر، تعالیم را از پیامبران فرا می گیرند و با توجه به هر دوره ای از بلوغ فکری بشر و رشد و نیازهای آن، سطح معارف نیز متفاوت شده و بالاتر می رود.

 

با توجه به این مسئله، قرآن (که آخرین کتاب الهی و نهایی ترین تعلیماتی است که از طرف خداوند به وسیله آخرین پیامبر برای بشر نازل شده است) در بالاترین سطح از تعالیم و معارف و احکام نسبت به کتاب های آسمانی پیشین قرار دارد.

کاملاً طبیعی است که آخرین کلام الهی باید نسبت به کتاب های پیشین نازل بر پیامبران سابق در رتبه بالاتر قرار داشته باشد، هم از نظر سطح معارف و تعلیمات و نوع شناختی که نسبت به خداوند و جهان هستی به بشر ارائه می دهد و هم از جهت احکام و شرایعی که در آن بیان شده است. از آن جا که این کتاب، آخرین کتاب الهی است و دیگر شریعت و آیین و پیامبری برای بشر فرستاده نخواهد شد، همه چیزهایی که بشر برای سعادت و خوشبختی نیاز دارد، در آن فراهم شده است. پس نه تنها بر کتاب های آسمانی پیش از خود برتری دارد، بلکه کامل ترین کتاب آسمانی است که کامل تر از آن نخواهد بود.

 

هم چنین کاملاً طبیعی است آن کس که کامل ترین کلام و پیام الهی به وسیله او برای بشر ابلاغ می شود، بالاترین مقام را میان پیامبران خواهد داشت.

کسی می تواند کامل ترین پیام و معارف بلند الهی را در خود جای داده و حمل نماید و مهبط نزول وحی شود که درون و قلب او پذیرای آن همه معارف الهی باشد. هر چه معارف و پیام کامل تر باشد، شخصیتی که امانت می تواند به او داده شود و ابلاغ کننده پیام خداوند باشد، از مرتبه بالاتری برخوردار خواهد بود.

 

در عین حال که پیامبر اسلام و قرآن تمام آنچه را خداوند بر پیامبران سابق نازل کرده بود، دارا است. علاوه بر آن، چیزهایی در قرآن است که در شرایع و تعالیم سابق نبوده است.

     نام احمــد نام جملــه انبیــا اســت        چون که صد آمد، نود هم پیش ما است


برچسب‌ها: دلیل کامل بودن دین اسلام,
  • تاريخ ارسال : دو شنبه 16 بهمن 1391, 1:16
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی
با سلام.سل عفونت مزمنی است که به وسیله باکتری " میکوباکتریوم توبرکلوزیس" و گاهی به وسیله سایر مایکوباکتریوم ها ایجاد می شود. این بیماری اغلب ریه را درگیر می کند، اما تقریبا هیچ کدام از دستگاه های بدن از شر بیماری "سل" در امان نیستند و سایر اعضای بدن هم ممکن است با این بیماری درگیر شوند.

بیماری سل به وسیله قطره های ریز موجود در هوا از فردی به فرد دیگر منتقل می شود و اغلب افرادی را که در ارتباط نزدیک با فرد بیمار باشند، درگیر می کند. بنابراین همه اعضای خانواده فرد بیمار، در معرض ابتلا به این بیماری هستند. مگر این که او به بیمارستان منتقل شود و با آن ها زندگی نکند و یا تحت درمان صحیح قرار بگیرد.

 

در ادامه مطلب


برچسب‌ها: بیماری سل چیست؟, سل چیست؟, سل, forum,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : یک شنبه 15 بهمن 1391, 9:52
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

Imam Is a female child

 

یکى از مباحث پیرامون شخصیّت حضرت مهدى (عج)، زندگى شخصى و خانوادگى آن حضرت است، سخن از ازدواج یا عدم آن و داشتن فرزند و مکان زندگى و وضعیّت زندگى اولاد او و کیفیّت زندگى آن حضرت از بحثهاى جذّابى است که احیاناً در اذهان بسیارى از معتقدان به او ابهاماتى وجود دارد، که معمولا با جوابهاى ضدّ و نقیضى نیز مواجه میشوند.

 

اساساً غیبت طولانى آن حضرت از نگاه زندگانى شخصى و خصوصى وى این سؤال را بوجود میآورد که آیا در این مدّت، حضرت مهدى(علیه السلام)ازدواج کرده است یا خیر؟

برخى این سؤال را به صورت اشکال مطرح کرده و میگویند: اگر ازدواج کرده و همسر دارد، لازمهاش داشتن فرزند است، و لازمه این نیز فاش شدن اسرار و شناسایى آن حضرت است، که با حکمت و فلسفه غیبت منافات دارد.

و اگر ازدواج نکرده است، پس به سنّت رسول خدا(صلى الله علیه وآله وسلم) و به امر شرعى مستحب عمل نکرده است، که اینهم با مقام و شأن آن حضرت نمیسازد، زیرا وى رهبر دینى مردم است و در عمل به مستحبات همچون واجبات، باید پیشقدم باشد، و فرضِ وجود امامی که مستحب مؤکّد شرعى را ترک کند، و در واقع عمل مکروهى را انجام دهد بسیار مشکل، و جاى استبعاد دارد.



بقیه در ادامه مطلب...

برچسب‌ها: آیا اما زمان دارای زن و فرزند هستند؟,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : شنبه 14 بهمن 1391, 19:36
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

  سرگیجه‌ در میان‌ مردم‌ بسیار شایع‌ است. در این‌ حالت‌ شما احساس‌ می ‌كنید اگر چشمان‌ خود را نبندید و آرام‌ دراز نكشید، دنیای‌ اطراف‌ به‌ دور سرتان‌ می ‌چرخد. حتی‌ ممكن‌ است‌ احساس‌ كنید در هوا هستید و حركت‌ می‌ كنید. هر دو حالت‌ می‌ تواند ناخوشایند و ترسناك‌ باشد.

 

سرگیجه‌ زمانی‌ بروز می‌ كند كه‌ موازنه‌ و تعادل‌ بدن‌ مختل‌ شود. مركز توازن‌ و حفظ‌ آن‌ در مغز و گوش‌ داخلی‌ است.

سرگیجه‌ زمانی‌ بروز می‌ كند كه‌ موازنه‌ و تعادل‌ بدن‌ مختل‌ شود. مركز توازن‌ و حفظ‌ آن‌ در مغز و گوش‌ داخلی‌ است. در واقع‌ ماری زمانی‌ به‌ سرگیجه‌ مبتلا شد كه‌ سرماخوردگی ‌ به‌ گوش هایش‌ سرایت‌ كرد. پزشک برای‌ درمان‌ سرگیجهِ او نسخه‌ ای‌ تجویز كرد و پس از چند روز وی بهبود یافت. (البته‌ علائم‌ سرگیجه‌ همیشه‌ به‌ این‌ سادگی‌ نیستند و به سرعت‌ برطرف‌ نمی ‌شوند.)


برچسب‌ها: سرگیجه, دلایل سرگیجه, چرا سرمان گیج میرود؟kavoshgaran, ir,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : شنبه 14 بهمن 1391, 19:27
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

what-is-the-jewish-view-on-the-quran

 

در نگاه اوّل تعریف لغوی و اصطلاحی «یهود» سختی‌هایی دارد که ارائه تعریفی جامع و مانع از آن را دشوار می‌نماید. با این حال در تعریف این کلمه می‌توان گفت! «یهود» اسمی است که بر اولاد حضرت ابراهیم به خصوص شاخه اسحاقی یعنی فرزندان حضرت اسحاق اطلاق می‌شود، این افراد که امروزه در سر تا سر جهان پراکنده می‌باشند به دلیل همین انتساب به حضرت اسحاق و ابراهیم ـ علیهما السّلام ـ ، خوانده می‌شوند؛ امّا از آنجا که علاوه بر نسب خونی و نژادی دارای آیین خاص و کتاب‌های مقدس می‌باشند و در مقابل سایر ادیان و مذاهب، پیرو دین مستقلی هستند، دین آنان را هم «یهودیت» می‌نامند،


برچسب‌ها: دیدگاه قرآن در مورد دین یهود چیست؟,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : شنبه 14 بهمن 1391, 19:25
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

what-is-solar-energy

 

خورشید منبع عظیم انرژی بلکه سرآغاز حیات و منشاء تمام انرژیهای دیگر است. در حدود ۶۰۰۰ میلیون سال از تولد این گوی آتشین می‌گذرد و در هر ثانیه ۲/۴ میلیون تن از جرم خورشید به انرژی تبدیل می‌شود. با توجه به وزن خورشید که حدود ۳۳۳ هزار برابر وزن زمین است. این کره نورانی را می‌توان به‌عنوان منبع عظیم انرژی تا ۵ میلیارد سال آینده به حساب آورد.

 

خورشید از گازهایی نظیر هیدروژن (۸/۸۶ درصد) هلیوم (۳ درصد) و ۶۳ عنصر دیگر که مهم‌ترین آنهااکسیژن، کربن، نئون و نیتروژن است تشکیل شده‌است.

میزان دما در مرکز خورشید حدود ۱۰ تا ۱۴ میلیون درجه سانتیگراد می‌باشد که از سطح آن با حرارتی نزدیک به ۵۶۰۰ درجه و به صورت امواج الکترو مغناطیسی در فضا منتشر می‌شود.


برچسب‌ها: انرژی خورشیدی چیست؟,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : شنبه 14 بهمن 1391, 19:19
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

newtons-law-of-gravity

 

ستاره شناسان دوران باستان، حرکت ماه و سیارات را در آسمان محاسبه می کردند. اما تا اواخر قرن هفدهم هیچ کس نتوانست این حرکت ها را به طور صحیح توضیح دهد. در اواخر قرن هفدهم، دانشمند انگیسی اسحاق نیوتن، ارتباط بین حرکت اجرام آسمانی و نیروی جاذبه ای که اشیا را به سوی زمین می کشد، توضیح داد.


برچسب‌ها: قانون جاذبه نیوتن,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : جمعه 13 بهمن 1391, 23:52
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 شاید شما هم مثل من اول نوجوونی ریزش موی شدید داشته باشین ~س این مطلبو حتما بخونین! 

 

● تب بالا، عفونت‌و آنفلوآنزای شدید
بیماری ها نیز می‌توانند باعث شوند كه مو در مرحله استراحت قرارگیرد. شخص ممكن است چهار هفته تا سه ماه پس از تب بالا، بیماری سخت یاعفونت با دیدن ریزش شدید مو شوكه شود. این ریزش مو معمولا خود به خود برطرف می‌شود. 
● بیماری های تیروئید 
هر دو نوع بیماری‌های تیروئید، یعنی كم كاری و پركاری غده تیروئید می تواند ایجاد كم مویی نمایند. پزشك شما می توانند با انجام تست های آزمایشگاهی، بیماری تیروئید شما را تشخیص دهد. ریزش مو (كم مویی)های ناشی از بیماری تیروئید می تواند با روش درمانی صحیح برطرف شوند.

 

دلایل و درمان های ریزش مو در ادامه مطلب


برچسب‌ها: ریزش مو, دلایل ریزش مو, چرا موهایمان میریزد, مینوکسیدیل, forum,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : جمعه 13 بهمن 1391, 11:8
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

  آیا می دانید تقریبا یک سوم وزن یک زن و یک دوم وزن یک مرد را ماهیچه تشکیل می دهد.

آیا می دانید ۳۰ برابر جمعیتی که امروزه بر روی کره زمین است در زیر خاک مدفون اند.

آیا می دانید با یک مداد می توان خطی به طول ۵۶ کیلومتر کشید.

آیا می دانید عقرب ها تنها موجوداتی هستند که اشعه رادیواکتیو تاثیری بر آنها ندارد.

آیا می دانید عقرب ها دو دشمن دارند که یکی از آن ها یک نوع سار و دیگری مگس است.

آیا می دانید شیشه به ظاهر جامد است ولی مایعی است که با سرعت بسیار کند حرکت می کند.


در ادامه مطلب


برچسب‌ها: آیا میدانستید؟,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : چهار شنبه 10 بهمن 1391, 23:55
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 در چند جمله كوتاه ميتوان گفت، سياهچاله ناحيه اي از فضاست كه مقدار بسيار زيادي جرم در آن تمركز يافته و هيچ شيئي نمي تواند از ميدان جاذبه آن خارج شود.از آنجا كه بهترين تيوري جاذبه در حال حاضر تيوري نسبيت عام انيشتن است،در مورد سياهچاله و جزيياتش بايد طبق اين تيوري تحقيق و نتيجه گيري كنيم. ابتدا از مفهوم جاذبه و شرايط ساده تر آغاز مي كنيم..........

 

در ادامه مطلب


برچسب‌ها: سیاه چاله چیست؟سیاه چاله ها, forum,
ادامه مطلب
تبليغات