چت روم
درباره ما


سبحان بدیعی
با سلام.به وبسایت خودتون خوش اومدین.بنده سبحان بدیعی هنرجوی سال دوم رشته کامپیوتر هستم و در هنرستان حرفه ای ((عسگری))استان آذربایجان غربی در حال تحصیل ام و همواره سعی میکنم که این سایت رو به آخرین مطالب علمی دنیا آپدیت کنم و بیشتر مطالب در علوم سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر متمرکز بشه.ممنونم واسه حمایت های تمام عزیزان از جمله دبیران هنرستان، هم کلاسی ها و شما وبگردان محترم. Hey. Welcome to your website. Servant Sobhan badie second-year student in the School of Computer Science and am a professional ((Askari)) West Azarbaijan studying and I always try to update this website with the latest scientific world. and most of the content was focused on hardware and software. thank you for all the support for my loved ones, including school teachers, classmates and respected your browser.
ايميل : ss.badie@gmail.com


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 90
بازدید هفته : 114
بازدید ماه : 206
بازدید کل : 131139
تعداد مطالب : 378
تعداد نظرات : 2971
تعداد آنلاین : 1



  • تاريخ ارسال : سه شنبه 5 فروردين 1393, 21:2
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

شکلات تلخ برای از بین بردن میکروب های روده بسیار موثر می باشد

منبع:    http://www.topinearth.com

خوردن شکلات مدت های زیادی است که شناخته شده، به ویژه شکلات تلخ، دارای مزایای بسیاری برای سلامتی می باشد. اگرچه تابحال مطالعات مختلفی بر روی این ماده خوردنی انجام شده است، اما همچنان رمز و رازی در خواص آن وجود دارد. در حال حاضر، محققان دانشگاه Louisiana State اعلام کرده اند که شکلات تلخ برای از بین بردن میکروب های روده بسیار مفید می باشد.

محققان یافته های خود را در بیست و هفتمین نمایشگاه و نشست ملی انجمن شیمی آمریکا (ACS) ارائه داده اند. آنها نشان دادند که برخلاف باکتری های بد حاضر در روده همچون Clostridia و برخی از E. coliها، که در اثر التهابات موجب نفخ، اسهال و یبوست می شوند و باکتری های خوب همچون Bifidobacterium و باکتری های اسید لاکتیک، مصرف شکلات تلخ ترکیبات ضد التهابی را تولید می کند....

 

در ادامه مطلب


برچسب‌ها: شکلات تلخ برای از بین بردن میکروب های روده بسیار موثر می باشد, شکلات تلخ, فواید شکلات تلخ, پیش به سوی علم, سبحان بدیعی,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : یک شنبه 27 بهمن 1392, 21:40
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

پزشکان دلیل افزایش بیماران مبتلا به نزدیک بینی را استفاده مکرر از گوشی های هوشمند می دانند.

اگر در چند سال اخیر با مشکلات چشمی وخیمی مواجه شده اید، باید بدانید که شما تنها نیستید. یکی از جراحان چشم در انگلستان مدعی است تعداد بیمارانِ دارای نزدیک بینی در حال پیشرفت تا حدود ۳۵ درصد افزایش یافته است و دلیل این افزایش گوشی های هوشمند است.

«دیوید آلامبی» مؤسس مرکز درمانی فوکوس کلینیکس (Focus Clinics) چنین اظهار می کند که این افزایش از ورود گوشی های هوشمند به بازار در سال ۱۹۹۷ میلادی آغاز شده است و ریشه های این مشکل به همان دوران بر می گردد. وی معتقد است که این مسئله (دو برابر شدنِ مقدار نگاه کردن به صفحه نمایش) می تواند تا ۱۰ سال آینده، این تناوب را تا ۵۰ درصد افزایش دهد و تا سال ۲۰۲۳، نیمی از افراد ۳۰ ساله به آن مبتلا هستند...

در ادامه مطلب


برچسب‌ها: رایانه, نزدیک بینی چشم, گوشی هوشمند, اخبار تکنولوژی, سبحان بدیعی, sobhan badie,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : یک شنبه 27 بهمن 1392, 21:38
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

گروهی از گیک های اسکاندیناوی با کمک سرمایه گذاری همگانی، پول کافی برای اجرای پروژه ای به نام سگ های مترجم را جمع آوری نموده اند؛ پروژه ای که می کوشد با تولید ابزاری که قادر است تفکر یک سگ را به انگلیسی ساده ترجمه کند، فاصله ی بین حیوانات و انسان را از بین ببرد.

این گروه مدعی هستند که این اختراع جدید از کشورِ سوئد با نامِ «دیگر هیچ صدای پارس سگی را نمی شنوید» (No More Woof) قادر است فکر یک سگ نوعی را به واژگان ترجمه کند....

در ادامه مطلب


برچسب‌ها: تبدیلِ فکر حیوانات به زبان انگلیسی, ترجمه فکر جانوران, سگ مترجم, پیش به سوی علم,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : دو شنبه 9 دی 1392, 18:29
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

عادت هایی که پیرتان می کنند!
بعضی از مردم بخصوص جوانتر‌ها گمان می‌کنند فقط افزایش سن و سال است که آدم را پیر می‌کند، برخی دیگر بدرستی استرس و اضطراب را هم جزو عواملی می‌دانند که انسان را زود‌تر از آن سن و سال پیر می‌کند، اما عواملی که باعث پیری زودرس می‌شوند فهرستی بلند بالا را شکل می‌دهند؛ فهرستی که چند مورد مهمترش را در ادامه ذکر کرده‌ایم.


دیر خوابیدن
دیر خوابیدن و کمبود خواب باعث می‌شود شما ظاهر پیرتری پیدا کنید. کمبود خواب باعث ایجاد پف چشم و افتادگی و خستگی پلک‌های چشم می‌شود.


کم تحرکی و ورزش نکردن
این عادت اشتباه را کنار بگذارید و روزانه ورزش کنید. ورزش میزان کورتیزول را کاهش می‌دهد و میزان تولید هورمون‌های مفید مانند تستوسترون را افزایش می‌دهد. علاوه بر آن فشار خون بالا را کنترل می‌کند و خلق و خو را بهبود می‌بخشد. روزانه ۳۰ دقیقه ورزش توصیه می‌شود.


تمایل به خوراکی‌های شیرین
مصرف زیاد قند روند پیری قسمت‌های مختلف بدن را افزایش می‌دهد. مصرف قند زیاد نه تنها باعث افزایش وزن می‌شود، بلکه خطر بروز بیماری دیابت و حتی ناراحتی پوستی به ویژه آکنه و چین و چروک را افزایش می‌دهد. هنگام مصرف قند، روندی به نام گلیکیشن (glycation) رخ می‌دهد. در این روند قند در جریان خون به پروتئین‌ها می‌چسبد و مولکول‌های جدید به نام (AGES) ایجاد می‌کند که پوست را آسیب پذیر می‌کند. در صورت تمایل به خوردن شیرینی از شکلات تلخ با قند پایین استفاده کنید......

 

در ادامه مطلب


برچسب‌ها: عوارض کم تحرکی و ورزش نکردن, عوارض دیر خوابیدن, سلامت, اخبار تکنولوژی, پیش به سوی علم,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : جمعه 6 دی 1392, 1:14
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

مهران دوغايي‌مقدم متخصص گوش و حلق و بيني در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص اينکه مانع آبريزش بيني در سرماخوردگي نشويد، گفت: نبايد مانع آبريزش بيني در سرماخوردگي شويم بلکه بايد آن را کنترل کنيم.

 

وي افزود: معمولا اشتباهي که صورت مي‌گيرد به کمک داروهاي آنتي‌هيستامين به شدت مانع آبريزش بيني مي‌شويم که اين عمل منجر به مبحوس شدن ترشحات، غليظ شدن آنها و بسته شدن دهانه‌ي "سينوس" شده که در نتيجه شدت سينوزيت را افزايش مي‌دهد......

 

در ادامه مطلب


برچسب‌ها: درمان سینوزیت, درمان قطعی سینوزیت, بینی, سینوس, سینوزیت, ترشح, درمان, پیش به سوی علم, سبحان بدیعی,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : جمعه 24 آبان 1392, 23:2
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

درمانهای نگهدارنده ارتودنسی

درمانهای ارتودنسی  معمولا دارای دو بخش هستند : بخش اول که درمان فعال است و در آن دندانها حرکت داده می شوند یا رشد اسکلتی فکین کنترل می گردد و بخش دوم که درمان نگهدارنده است و در آن حرکت یا کنترل فعال دندانها و فکین صورت نمی گیرد، بلکه نتایج درمان فعال قبلی حفظ می گردد. موفقیت هر دو بخش به همکاری مطلوب بیمار در استفاده از  وسایل ارتودنسی و ویزیتهای های منظم توسط متخصص ارتودنسی وابسته است...

در ادامه مطلب

 

 

 

 


برچسب‌ها: درمانهای نگهدارنده ارتودنسی, ارتودنسی, ارتودنسی چیست؟, سبحان بدیعی, sobhan badie, ali nemati,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : جمعه 24 آبان 1392, 22:52
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

بهترین و بدترین مواد غذایی برای معده و گوارش
مواد غذایی خود را عاقلانه انتخاب کنید
در تئوری ، این طور به نظر می رسد که شما قادر به هضم تمام مواد غذایی هستید که می خورید اما تغییرات در آماده سازی مواد غذایی و مراحلی که این مواد غذایی در بدن طی می کنند این گونه نمی گوید و در یک کلام  این بدین معناست که معده ی ما همیشه و حتما نسبت به چیزهای خوب و بدی که می خوریم از خود واکنش نشان می دهد.


پس بهتر است از خوردن یکسری مواد غذایی مضر اجتناب کنبم. اما ، خوشبختانه ، طبیعت همیشه برای ماغذاهایی را تولید کرده است که می توانند هضم و گوارش را در بدن ما تسکین دهند و ما هم در اینجا یک راهنما از مواد غذایی خوب و بد را برایتان آورده ایم که با بهره گیری و توجه به آنها به حفظ سلامت سیستم بدنی خود کمک خواهید کرد.


بهترین : موز

 

مواد غذایی مفید برای دستگاه گوارش,بدترین مواد غذایی برای معده

 

موز کمک به بازگرداندن عملکرد روده به حالت طبیعی می کند ، به خصوص اگر شما اسهال داشته باشید.
هم چنین الکترولیت و پتاسیمی را که ممکن است بدنتان به علت مدفوع زیاد از دست داده باشد به بدن بازمی گرداند. این میوه همچنین دارای مقدار زیادی فیبر برای کمک به هضم غذاست....

در ادامه مطلب

 

 

 

 

 

 


برچسب‌ها: سلامت معده, درد معده, آلومینیوم ام جی, زخم معده, sobhan badie, ali nemati, درمان ناراحتی معده, nvlhk col luni,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : شنبه 4 خرداد 1392, 8:29
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی
راهکارهای کاهش اضطراب و استرس امتحان
 

اضطراب و استرس امتحان  

 اضطراب امتحان نوعي خود اشتغالي ذهني است كه خود كم انگاري و ترديد در مورد توانائيهاي فرد را به همراه دارد و اغلب باعث ارزيابي منفي و عدم تمركز حواس و واكنشهاي جسماني نامطلوب مي شود.

شبهاي امتحانات دانشجوئي فرا رسيده است و اضطراب آن روزها گريبان گير بيش از يك و نيم ميليون دانشجوي كشور است اگر از هر دانشجوئي كه پشت نيمكت هاي دانشگاه نشسته بپرسي پر هول و هراس ترين شبهاي زندگيت كدام شب بوده است به احتمال نود درصد شبهاي امتحان و كنكور يادش مي آيد دانشجو از استرس روزهاي امتحان گله مي كند اما اين استرس چگونه كاهش پيدا مي كند.

 

علائم اضطراب

عصبي بودن، آرام و قرار نداشتن، احساس خستگي، سرگيجه،‌ تكرر ادرار، افزايش ضربان قلب، بي حالي، تنگي نفس، تعريق، ‌لرزش،‌ بيخوابي، دلهره، ‌سردرد، بي اشتهائي ودلشوره مي باشد.

 

 روشهاي پيشگيري از استرس و اضطراب

دانشجويان نبايد يادگيري تمام مفاهيم درسي را به شب امتحان موكول كنند بلكه بايد سعي كنند هر درسي در زمان خود و در فرصت مناسب مطالعه كنند تا درشبهاي امتحان با خيالي آسوده فقط به مرور درسها بپردازند از يادگيري دروس به صورت فشرده اجتناب كنند.

 

چند راهكار جهت بهبود اضطراب

هم صحبتي با شخص مورد اعتماد (مشاور ) روشهاي ايجاد تمركز ،استراحت در يك اتاق تاريك ، حمام گرفتن طولاني ،  ورزشهاي تنفس عميق ، حساسيت زدايي و آرام سازي.

 

ايجاد آمادگي قبل از امتحانات

  • در ساعات معيني درس بخوانيد چند ساعت متوالي درس خواندن خسته كننده است و سبب كاهش يادگيري مي گرددبعد از پايان هر ساعت  به مدت 5 تا 10 دقيقه استراحت كنيد.

  • سعي نمائيد اوقات خود را به زمان كار و زمان مطالعه تقسيم كرده و مطابق برنامه تنظيم شده پيش برويد.

  • سرعت مطالعه خود را كاهش داده و مطالب را   چندين بار بخوانيد

  • سبك يادگيري خود را پيدا كنيد.

  • دعا و نيايش  ، تمركز فكر  ، ورزشهايي كه موجب تقويت روح مي شوند انواع ورزشهاي بدني پرداختن به فعاليتهاي هنري در ايجاد آرامش  واعتماد موثر است.

  • خلاصه نويسي را تمرين كنيد خلاصه كردن مطالب بهترين روش يادگيري است با اين روش شما صرفاً  متوجه نكات  مهم درس مي شويد.

  • قبل از امتحان لازم است بدانيد كه از چه وسايلي و كتابهايي مجازيد در جلسه امتحان استفاده كنيد بنابراين آنها را از پيش آماده نمائيد.

  • شب قبل از امتحان استراحت كافي داشته باشيد و قبل از شروع امتحان در حوزه حضور داشته باشيد.

  

روشهاي كاهش استرس درهنگام حضور در آزمون

  • به محض دريافت برگه امتحاني دستور العمل ها و راهنماها را به دقت بخوانيد و كاملاً به آنها عمل كنيد.

  • پس از دريافت برگه امتحاني سئوالات را به طور اجمالي مرور كنيد با توجه به زمان و ارزش هر سوال براي هر يك از سئوالات زماني را اختصاص دهيد و پيش از آنكه به سئوالات پاسخ دهيد به مفهوم آن خوب توجه كنيد.

  • در جلسه امتحان اگر استرس داشتيد چشم ها را ببنديد و چندين بار نفس عميق بكشيد ابتدا قدري مكث و فكر كنيد تا از اين طريق به منظور استاد پي ببريد كه او براستي از شما چه مي خواهد.

  • هيچ گاه بروي برگه خم نشويد اين كار باعث فشار به روي قفسه سينه و خستگي مي گردد.

  • كوشش كنيد به تمامي پرسشها پاسخ دهيد هميشه يك پاسخ ضعيف و ناقص بهتر  از هيچ است.

  • در تحويل برگه امتحاني عجله نكنيد و در پايان يكبار پاسخ ها و پرسشها را بخوانيد.

  • پس از هر آزمون ديگر به آن فكر نكنيد و سعي كنيد خودتان را براي امتحان بعدي آماده كنيد.

 

عدم موفقيت در يك آزمون به معناي شكست در همه امتحانات نيست و قبل از مقصر دانستن ديگران تلاش كنيد به نقاط ضعف خود پي برده و در جهت رفع مشكل اقدام كنيد.

منبع در ادامه مطلب

برچسب‌ها: استرس و امتحانات, sobhan badieکاوش, پیش به سوی علم,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : چهار شنبه 1 خرداد 1392, 10:19
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

با سلام.همونطور که میدونین نوجوانان و جوانان امروزه رونق عجیبی به قهوه خانه ها دادن,اما میدونن دارن چی کار میکنن؟ :

واقعیاتی تلخ درمورد قلیان

در اینجا مقدمه‌ای کوتاه درمورد قلیان، خطرات آن برای سلامتی و تاثیرات مخرب مصرف آن ارائه می‌کنیم.
قلیان چیست؟

• قلیان یک لوله آبی است که برای کشیدن تنباکو از طریق آب سرد استفاده می‌شود. تنباکو در کاسه‌ای که در بالای آن قرار می‌گیرد و از طریق زغال‌هایی که روی کاسه تنباکو قرار داده می‌شود، داغ شده و دود از طریق آب که در پایین آن قرار دارد، فیلتر می‌شود.

• تنباکوی مورد استفاده برای قلیان، تنباکویی مرطوب و چسبناک است که در عسل و شیره خیسانده می‌شود.

• تنباکوهای قلیان طعم‌های مختلفی دارند مثل سیب، هلو، نارگیل، انبه، نعناع و توت‌فرنگی.

باورهای نادرست و واقعیات مربوط به قلیان


برچسب‌ها: اثرات منفی قلیان کشیدن, کشیدن قلیان سالم‌تر از کشیدن سیگار, کشیدن قلیان چه تاثیراتی بر زنان باردار و جنین دارد, سبحان بدیعی,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : پنج شنبه 12 ارديبهشت 1387, 8:26
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

می‌گویند در کشورهای پیشرفته ایدز را درمان می‌کنند، آیا حقیقت دارد؟

همان گونه که قبلا اشاره شد اچ.آی.وی درمان قطعی ندارد یعنی آن که تاکنون هیچ دارو یا روشی کشف نشده است که بتوان با آن ویروس را از بدن فرد مبتلا برای همیشه حذف کرد. داروهایی که تاکنون کشف شده‌اند فقط سرعت پیشرفت بیماری را کند می‌کنند و طول عمر مبتلایان را می‌افزایند.......


برچسب‌ها: HIV, ایدز, بیماری, درمان,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392, 8:24
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

پژوهشگران علوم پزشکی در مرکز تحقیقات دانشگاه ˈبوستونˈ امریکا می گویند نتایج بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که قارچ مهمترین منبع ویتامین D است. .........

ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : پنج شنبه 22 فروردين 1392, 19:51
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

ترکیبات کریستالی اسفنج مانند هستند که شباهت به Co2 دارند و یکی از مخرب ترین مولکول های روی کره زمین معرفی شده اند.
گرم شدن کره زمین و مواد آلاینده از خودروها از مهم ترین مشکلات جهانی محسوب می شوند که دانشمندان در تلاش اند تا با ساخت دستگاه هایی مانند اسفنج این آلودگی ها را از هوا پاک کنند.
گفتنی است این مولکول مخرب عمدتاً از صنایع برودتی و سرد کننده ها صنایع ابر و اسفنج سازی، بخش دفع آفات کشاورزی سیستم های تهویه مطبوع، کپسول های حریق و اسپری ها و قطعات الکتریکی متصاعد می شوند و تا ارتفاع 40 کیلومتری صعود می کنند.
متان از نظر اهمیت در میان گازهای گلخانه ای پس از دی اکسید کربن قرار دارد در مقایسه با Co2 به ازای هر مولکول اثر گرم شدن کره زمین با افزایش متان 23 برابر بیشتر از اثر مربوط به Co2 است اما امروزه افزایش Mof برابر افزایش مولکول های Co2 و متان می باشد.
Mof 2 نوع Mof-100  و  Mof 200 دارد که مولکول هایی دایره ای شکل هستند که قطر آن ها 47 انگستروم است مولکول های دیگری مانند سیلیس مزوپور و کربن بیش از حد در مخرب شدن زمین اثر می گذارند.

 

beytoote.com


برچسب‌ها: sobhan badie,
  • تاريخ ارسال : 12 اسفند 1391, 23:37
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

چند تا آیا میدانستیدی که هرگز نمی دانستید!!!

 

 آیا میدانید: ادرار گربه زیر نور سیاه میدرخشد.

 

آیا میدانید: تعداد چینی هایی که انگلیسی بلدند از تعداد امریکایی هایی که انگلیسی بلدند بیشتر است.


آیا میدانید: دوئل کردن در پاراگوئه آزاد است به شرط اینکه طرفین خون خود را به گردن بگیرند

 

 

در ادامه مطلب

ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : یک شنبه 6 اسفند 1391, 21:39
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

  نشانه‌های رایج افسردگی نوجوانان:


1-تغییر در عادت‌های غذایی و برنامه ی خواب (خوردن و خوابیدن بسیار زیاد یا بسیار کم)
2-تغییرات قابل توجه در وزن (افزایش یا کاهش)
3-بی علاقگی  نوجوان به حضور در مدرسه  یا  کاهش کارایی در مدرسه
4-گوشه‌گیری، کناره گیری از دوستان یا اعضای خانواده
5-بروز عصبانیت / طغیان ناگهانی
6-بی قراری یا اضطراب عمومی
7-واکنش‌ تند دربرابر انتقاد، حتی انتقاد سازنده
8-خود پسندی یا خطاکاری 
9-مشکلات غیرمعمول با مراجع قدرت
10-بی‌علاقگی و  خودداری از  شرکت در تفریحات و  سرگرمی هایی که پیش از این، به آن ها علاقه مند بوده‌اند
11-دودلی، عدم تمرکز، فراموشکاری
12-احساس بی‌ارزشی و گناه
13-شکایت های پی درپی از بیماری درعین سلامت  کامل جسمی
14-نداشتن انگیزه و اشتیاق برای زندگی روزمره
15-استفاده از مواد مخدر / الکل
 16-فکر کردن به خودکشی یا  بیان آن
17-علل افسردگی
 
 
در ادامه مطلب
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : چهار شنبه 25 بهمن 1391, 9:49
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 مغز انسان و شناخت پیچیدگی‌های خاص آن همواره برای بشر جذاب بوده است. همواره انسان یک نمونه 


شگفت‌انگیز برای شناخت به شمار می‌رود و موارد بی‌شماری در مورد انسان ناگفته باقی مانده است.تکناز : در 

این مقاله به ده واقعیت جذاب درباره‌ی مغز انسان خواهیم پرداخت، تا شاید دید بهتری نسبت به مهمترین عضو 

بدن خود داشته باشید. 

واقعیت اول : بیشتر وزن مغز را آب تشکیل می‌دهد و بخش جامد عمدتا از جنس چربی است

بیشتر مردم تصور می‌کنند که مغز به طور کامل جامد است، اما این افراد اشتباه می‌کنند. 75 درصد مغز را آب 

تشکیل می‌دهد. بخش جامد مغز نیز از جنس چربی است و تقریبا 10 تا 12 درصد مغز را تشکیل می‌دهد. بقیه 

مغز از جنس پروتئین، هیدروکربن و نمک است. 

واقعیت دوم: 160,000 کیلومتر رگ‌خونی در مغز وجود دارد

این به این معنی است که اگر تمام رگ‌های خونی مغز را در امتداد یکدیگر قرار دهیم شما می‌توانید آن را 4 بار 

دور کره زمین بپیچانید یا اینکه کره ماه را با رگ‌های مغز دو نفر به زمین متصل کنید.
 
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : دو شنبه 23 بهمن 1391, 1:6
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

  شرمنده اما باید به جوونا اطلاع رسانی بشه

 

حیات هر عضوی در بدن، به گردش خون و اکسیژن‌رسانی مناسب بستگی دارد. به همین دلیل وقتی جریان خون قلب مختل می‌شود، دچار سکته قلبی می‌شویم. لباس‌های نامناسب و نشستن طولانی‌مدت به‌خصوص در وضعیت‌های خاص نیز جریان خون ناحیه دستگاه تناسلی را مختل می‌کند و گاهی آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. علاوه بر این، تحت‌فشار قرارگرفتن اعصاب این ناحیه نیز مزید بر علت‌ می‌شود و آسیب‌های وارده را دو چندان می‌کند. پس بهتر است به شلواری که می?پوشید بیشتر بیندیشید اما چرا و چگونه؟

در ادامه مطلب کاملا به نحوه اختلال در سیستم خون رسانی در آلت تناسلی توسط شلوارهای تنگ اشاره شده است.

 

در ادامه مطلب


برچسب‌ها: ضررات شلوارهای تنگ, ضررات شلوار لی, ضررهای شلوار های چسبان,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : یک شنبه 22 بهمن 1391, 1:11
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 نتایج بررسیهای دانشمندان آمریکایی نشان می دهد که خندیدن نیز همانند ورزش کردن موجبافزایش حس گرسنگی می شود.
محققان دانشگاه لوما ایندیا در کالیفرنیا کشف کردند که خندیدن نیز همانند ورزش کردن هورمونهای استرس را کاهش می دهد و بنابراین برای سیستم ایمنی بدن مفید است.
همچنین 
موجب کاهش فشار خون و کلسترول بد شده و کلسترول خوب را افزایش می دهد. در پایان همانند ورزش اشتها را افزایش می دهد.
این بررسیها نشان می دهد که تمرین خنده هورمون اشتها (گرلین) را افزایش و هورمون ضد گرسنگی (لپتین) را کاهش می دهد.
این دانشمندان از گروهی از محققان خواستند که به مدت چند هفته یکسری از 
فیلمهای درام وکمدی سرگرم کننده را تماشا کنند.
بررسی خون این داوطلبان در زمان تماشای فیلمهای کمدی، "اثر ورزش و اثر اشتها" را نشان داد.
به گفته این محققان، 
تمرین خنده می تواند برای یکسری از بیماریهایی که در آنها اشتها کاهشمی یابد مفید باشد.


برچسب‌ها: فواید خنده, تاثیرخنده بر جوانی,
  • تاريخ ارسال : یک شنبه 21 بهمن 1391, 23:48
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 نوشابه ها قند زیادی دارند و اغلب در برنامه غذایی سالم جایی ندارند. اما به نظر می رسد این همه ماجرا نباشد! محققین می گویند مصرف زیاد نوشابه با رفتارهای خشونت آمیز بیشتر و حتی حمل سلاح همراه است.

 

اگر پیگیر برنامه های غذایی سالم، کم کردن کالری مصرفی روزانه، لاغری و غیره باشید، حتما تا به حال در مورد مضرات نوشابه ها و لزوم کاهش مصرف آن ها بارها و بارها شنیده اید. اما به نظر می رسد نوشابه فقط باعث چاقی و کاهش اشتها برای مصرف غذاهای سالم نمی شود، بلکه آدم هایی عصبانی تر و خشن تر از افراد می سازد!

 

 

در ادامه مطلب


برچسب‌ها: مضرات نوشابه, ضررهای استفاده از نوشابه,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : جمعه 20 بهمن 1391, 23:53
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی
خوشبختانه اعتیاد به الکل در کشور ما به دلیل حرمت نوشیدنی‌های الکلی رواج ندارد ولی در کشورهای غربی که سوءمصرف الکل رایج است، پیامدهای ناخوشایند و جدی بهداشتی، شخصی، کاری و مالی را می‌بینیم. سوءمصرف الکل می‌تواند نوعی وابستگی جسمانی به الکل نیز باشد. عوامل ژنتیکی، روان‌شناختی و اجتماعی، همگی در این اعتیاد دخیل هستند. 

چطور می‌توانیم بفهمیم فرد چنین اعتیادی دارد؟

از یاد بردن گفت و شنودها یا قول و قرارها از ویژگی افراد معتاد به الکل است. همچنین این افراد به فعالیت‌ها و سرگرمی‌هایی که قبلا با آنها احساس شادی و نشاط می‌کردند، دیگر علاقه‌ای نشان نمی‌دهند و با نزدیک شدن به زمان معمول مصرف الکل، تحریک‌پذیر و بی‌قرار می‌شوند، به‌ویژه اگر الکل دم دست نباشد. این افراد الکل را در جاهای غیرعادی در منزل، سر کار یا خودرو نگهداری می‌کنند. دارای مشکلات قانونی یا مشکلاتی در روابط بین فردی، استخدام یا مسایل مالی هستند. هریک از این حالات ممکن است به‌صورت پیوسته یا دوره‌ای گریبان‌گیر فرد باشد. در حقیقت این وابستگی جسمانی یا سوءمصرف الکل که مشخصه آن ایجاد تحمل و نشانه‌های ترک و رفتار وسواسی در رابطه با مصرف آن است، فرد الکلی یا معتاد را از فردی که زیاد‌ه‌روی می‌کند افتراق می‌دهد.

 

در ادامه مطلب

 
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : جمعه 20 بهمن 1391, 1:48
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 خوردن غذای داغ در ظروف پلاستیکی خطر تشکیل سنگ کلیه را تشدید می‌کند

هرچند این روزها ظروف و بشقاب‌های پلاستیکی در میان والدین و افرادی که زیاد به پیک نیک می‌روند، طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند اما نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که خوردن غذای داغ در ظروف پلاستیکی و ملامینی می‌تواند واقعا برای سلامتی مضر باشد.

 

در ادامه مطلب

 


برچسب‌ها: سنگ کلیه, ,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : چهار شنبه 18 بهمن 1391, 21:49
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

  قبل از اینکه خواندن این مطلب را به پایان برسانید فورا" به وب سایتهایی که در آنها عضو هستید مراجعه کنید و کلمه عبورتان را تغییر دهید. از آنجایی که اکثر افراد عادت دارند از یک کلمه عبور برای همه حسابهای کاربریشان استفاده کنند احتمالا" برای تغییر کلمه کاربریتان مجبورید به چند وب سایت مراجعه کنید و زمان زیادی را صرف کنید اما ایرادی ندارد همین حالا اینکار را انجام دهید زیرا ممکن است بعدا" فراموش کنید.

در اینجا لیست بدترین کلمات عبور سال ۲۰۱۱ آورده شده است.

password

۱۲۳۴۵۶

۱۲۳۴۵۶۷۸

 

در ادامه مطلب


برچسب‌ها: کلمه عبورهای در حال خطر,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : سه شنبه 17 بهمن 1391, 22:51
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

هورمونهای تیروئیدی

سلولهای تیروئید ، هورمون مختلف ترشح می‌کنند. تیروکسین (T4) ، تری یدوتیرونین ( T3) که معمولا هورمونهای تیروئیدی نامیده می‌شوند و کلسی تونین (Calcitonine). 

جذب متابولیسم ید

وجود ید برای سنتز هورمونهای تیروئید اهمیت اساسی دارد. در حقیقت غده تیروئید مصرف کننده اصلی ید در بدن است و کمبود ید به اختلالاتی در کار تیروئید منجر می‌شود. ید توسط غذا به بدن و توسط دستگاه گوارش جذب می‌شود. 

تنظیم کار تیروئید

ترشح هورمون تیروئید یا محرک تیروئید (TSH) ، آزاد سازی هورمونهای تیروئیدی را کنترل می‌کند، میزان ترشح TSH نیز بر اساس سطوح هورمونهای تیروئید در خون تنظیم می‌شود. اگر هورمون تیروئید در خون کاهش پیدا کند. ترشح TSH افزایش می‌یابد و در نتیجه سطح T3 و T4 در خون بالا می‌رود. هورمون آزاد کننده تیروتروپین (TRH) که از هیپوتالاموسترشح می‌شود، آزاد شدن TSH از غده هیپوفیز را تا حدودی تعدیل می‌کند. 


برچسب‌ها: غده تیروئید, غده ترویید چیست؟,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : جمعه 13 بهمن 1391, 23:52
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 شاید شما هم مثل من اول نوجوونی ریزش موی شدید داشته باشین ~س این مطلبو حتما بخونین! 

 

● تب بالا، عفونت‌و آنفلوآنزای شدید
بیماری ها نیز می‌توانند باعث شوند كه مو در مرحله استراحت قرارگیرد. شخص ممكن است چهار هفته تا سه ماه پس از تب بالا، بیماری سخت یاعفونت با دیدن ریزش شدید مو شوكه شود. این ریزش مو معمولا خود به خود برطرف می‌شود. 
● بیماری های تیروئید 
هر دو نوع بیماری‌های تیروئید، یعنی كم كاری و پركاری غده تیروئید می تواند ایجاد كم مویی نمایند. پزشك شما می توانند با انجام تست های آزمایشگاهی، بیماری تیروئید شما را تشخیص دهد. ریزش مو (كم مویی)های ناشی از بیماری تیروئید می تواند با روش درمانی صحیح برطرف شوند.

 

دلایل و درمان های ریزش مو در ادامه مطلب


برچسب‌ها: ریزش مو, دلایل ریزش مو, چرا موهایمان میریزد, مینوکسیدیل, forum,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : دو شنبه 9 بهمن 1391, 19:42
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

تمرین شماره ۱:

کتابی را انتخاب کنید، یک صفحه از آن را در نظر گرفته و تعداد کلمات موجود در هر پاراگراف را بشمارید. یک بار دیگر این کار را تکرار کنید تا مطمئن شوید که شمارش را درست انجام داده اید. در ابتدای کار با یک پاراگراف شروع کنید و هنگامی که این تمرین برای شما آسان تر شد، تمام کلمات یک صفحه را بشمارید. شمارش را به طور ذهنی و با حرکات چشم هایتان انجام دهید.

 

 

تمرین شماره ۲:

 

در ذهن خود از یک تا صد را بر عکس بشمارید.

 

 

تمرین شماره ۳:

 

در ذهن خود از شماره صد، سه تا سه تا بشمرید و کم کنید. ( ۱۰۰- ۹۷ - ۹۴ - ... )


برچسب‌ها: تمرکز, آموزش تقویت تمرکز, تقویت تمرکز, forum,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : دو شنبه 9 بهمن 1391, 19:31
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 علايم اين بيماري متفاوت است و بستگي به اين دارد كه كدام بخش از اعصاب آسيب ببينند.

علايم اوليه اين بيماري بسيار خفيف بوده و عبارتند از: سرگيجه و عدم تعادل، خستگي، ضعف دست و پا، التهاب اعصاب چشمي، بي حسي يا سوزش موضعي، درد شديد در ناحيه صورت، نقص در بينايي شامل تار شدن و يا دو بيني است..........

در ادامه مطلب


برچسب‌ها: بیماری ام اس, بیماری ام اس چیست؟ms, forum,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : دو شنبه 9 بهمن 1391, 12:46
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی
مقدمه
زندگي بسان رودخانه خروشان و زيبا براي همه انسانها در جريان است و آناني كه از اين شهد مي نوشندودر كنار آن به تبادل عواطف منزه با همنوعان خويش مي پردازند از لحظه لحظه ايام بهره مند مي شوند من وتو نيز از اين هستي هستيم من وتو بايد از سبزي وجود خويش لذت ببريم واز مواهب پاك و بيكران استفاده كنيم چشم دل بگشائيم و رازآفرينش را ببينيم چشم اندازي سپيدتر از برف را تصور كنيم و تن جان را در زلال باران شستشو دهيم. درختها را بنگريم كه چگونه سبز است و چگونه سعي مي كند تا بر سر آسمان بسايد. كوه را بنگريم كه چگونه استوار و مغرور ما را مي خواند تا بر قله اش بايستيم و نظاره گر شگفتي هاي خلقت باشيم.
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : شنبه 7 بهمن 1391, 10:49
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

تحلیلگران ژاپنی میزان تاثیرات تلفن همراه را برتحصیل دانش آموزان مورد بررسی قرار داده اند و معتقدند که این ابزار ارتباطی تاثیرات مثبت و منفی مختلفی بر روند تحصیلی افراد دارد. 
به گزارش گروه اخبار خارجی سایت "موبنا" به نقل از پایگاه اینترنتی "جپن تایمز"، بررسی ها نشان داده است که تلفن همراه تنها تاثیرات منفی روی تحصیل دانش آموزان ندارد و در برخی موارد به آموزش آنها کمک می کند. 
نکته مهم و قابل توجه این است که تاثیرات منفی تلفن همراه از نکات مثبت آن در آموزش دانش آموزان بیشتر است. ......

در ادامه مطلب

ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : شنبه 7 بهمن 1391, 10:7
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

   در واقع گل عاملي براي تعديل رفتار در طول شبانه‌روز بوده و هر بار نگاه کردن به گل و گياه عاملي براي ايجاد يک اتصال عصبي مثبت در مغز است.

مروري بر يافته‌هاي جديد
دريافت يک شاخه گل يا گلداني کوچک به سرعت روحيه افراد را تغيير داده و آنها را شاد و هيجان زده مي‌کند.......

در ادامه مطلب


برچسب‌ها: گل, فواید گلداری, آموزش نگهداری گل, forum,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : سه شنبه 3 بهمن 1391, 20:47
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

همش تو اخبار و تلویزیون و مجلات و... می گن سیگار کشیدن ضرر داره و از این حرفا!

ولی هیچ کدومشون نیمه پر لیوان را نمی بینند، همش از یک زاویه به قضیه نگاه می کنند،غافل از اینکه سیگار دارای فوایدی هم هست!


١ . سیگار کشیدن باعث میشه شما هرچه سریعتر از شر سلامتی و زندگی به امید خدا خلاص بشید و بتونید پا به عرصه های جدیدتری از جمله جهان آخرت بگذارید و تجربه های جدید کسب کنید.

12 فایده دیگردر ادامه مطلب

ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : شنبه 30 دی 1391, 19:11
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 سلام امروز یه تست روانشنساسی بسیار جالب وعالی گذاشتم .....

 تصور کنید در بیابان خشک و بی پایانی در حال راه رفتن هستید خسته،گرسنه،تشنه،پس از 5 ساعت پیاده روی......ناگهان ساختمان مجلل و با شکوهی در جلوی شما ظاهر می‌شود.

1.ساختمانی که جلوی شما ظاهر شده است چیست؟

الف-یک قصر    ب- یک موزه    ج-یک هتل    د-یک بنای مذهبی (مسجد-کلیسا-......)...........

12تا سوال دیگر به همراه جواب در ادامه مطلب

 


برچسب‌ها: تست روانشناسی, تست جالب, تست روانشناسی جالب,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : جمعه 29 دی 1391, 15:49
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

  دکتر ایرج حیدری فوق تخصص غدد، می گوید در ده سال اخیر رشد قد ایرانی‌ها متوقف شده است و ایرانیها نسبت به 50 سال قبل کوتاه تر شده اند در حالی که ژاپنی ها نسبت به 50 سال قبل بلند تر شده اند . وی بیش از هر چیز بر عوامل اجتماعی و بهداشتی به عنوان دلیل این مشکل تاکید کرده است...

در ادامه مطلب

ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : پنج شنبه 30 دی 1391, 5:6
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 گر پوستتان چرب  است ، روزی یک بار به آرامی پوست خود را با صابون غیر معطر (ترجیحاً صابون های آنتی باكتریال) بشویید. به این ترتیب كه صورت خود را از كف بپوشانید و ماساژ دهید تا صابون در منافذ پوست نفوذ كند و چربی های تجمع یافته و آلودگی ها را از بین ببرد. پوست خود را ماساژ دهید. ماساژ باعث تخلیه چربی پوست می شود و از تجمع آن جلوگیری می كند. علاوه بر این ، ماساژ دادن جریان خون را در پوست بهبود می بخشد......

در ادامه مطلب

 

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : پنج شنبه 28 دی 1391, 20:5
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

  در قاعده مغز و در پشت راه بويايي، غده هيپوفيز تقريبا به اندازه‌اي در حدود يک فندق واقع شده است. برخلاف اندازه کوچک، اين غده مهم‌ترين غده درون‌ريز است. اين غده به عنوان مرکز کنترل‌کننده بلندمدت رشد، عملکرد روزمره و توانايي توليدمثل عمل مي‌نمايد.....

درادامه مطلب


برچسب‌ها: هیپوفیز, غده هیپوفیز,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : چهار شنبه 27 دی 1391, 21:45
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

increase-height

 

این سوالی است که برای بسیاری از نوجوانان مطرح است. به عقیده بیشتر افراد، قد بلند مشخصه بسیار خوبی است و پسران ما عموما آرزو دارند بلندتر و درشت اندام تر باشند. اما بلند قد شدن به عوامل متعددی بستگی دارد. سایز بدن افراد نتیجه ای از تداخل عوامل داخلی و محیطی در طول دوران رشد است.



بقیه در ادامه مطلب...


برچسب‌ها: افزایش قد به چه عواملی بستگی دارد؟!,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : چهار شنبه 29 دی 1391, 8:20
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 غده تیرویید یکی از غدد درون ریز بدن است که هورمون هایی را برای تنظیم سوخت وساز بدن شما تولید می کند. دیگر غدد مهم درون ریز بدن عبارتند از: لوزالمعده، هیپوفیز، غدد فوق کلیوی، غدد پاراتیرویید و گنادها. غده تیرویید در قسمت میانی نیمه تحتانی گردن زیر حنجره و بالای استخوان های ترقوه قرار دارد. تیرویید غده ای است دمبلی شکل که از دو لب چپ وراست تشکیل شده است. این دو لب به وسیله یک لب میانی به هم متصل می شوند. البته باید بدانید که همیشه نمی توان یک غده تیرویید نرمال را لمس کرد...............

در ادامه مطلب


برچسب‌ها: تیرویید, غده تیرویید,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : دو شنبه 25 دی 1391, 1:53
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 سرماخوردگی بیماری فصل سرماست که معمولا هر کسی چند بار به آن مبتلا می شود. با این که سرماخوردگی بیماری چندان مهمی نیست همین بیماری به ظاهر ساده باعث می شود افراد به مدت یک یا چند روز در منزل بستری شوند و از کارهای روزانه خود عقب بیفتند و از طرفی سرماخوردگی بسیار مسری است به طوری که اگر یکی از اعضای خانواده به آن مبتلا شود معمولا بقیه افراد نیز دچار خواهند شد. بر همین اساس در این مطلب به این نکته می پردازیم که چگونه هنگام سرماخوردگی به بهبود سریع خود کمک کنید و از چه مواد غذایی کمک بگیرید. در ابتدا به موادی غذایی اشاره می کنیم که بهتر است آن ها را در منزل داشته باشید و به محض بروز علائم سرماخوردگی از آن ها استفاده کنید. ............

در ادامه مطلب

ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : شنبه 23 دی 1391, 18:49
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

relationship-between-brain-weight-and-intelligence

 

آی.کیو هر شخص تحت تأثیر عواملی مثل شرایط محیطی، اکتسابی و ... قرار دارد که باعث می شود فردی هم با مغز کوچک ضریب هوشی بالایی داشته باشد.

به نظر شما هر کس مغزش بزرگ تر باشد، باهوش تر است؟با نگاهی به بعضی جانداران و مقایسه اندازه مغز و وزن بدنشان شاید بتوان جوابی برای این پرسش پیدا کرد. 

در ماهی ها به طور میانگین نسبت بزرگی مغز به وزن کل بدنشان یک‌به پنج هزار است. در پرنده ها یک به ۲۲۰، در پستانداران یک به ۱۸۰ و در انسان ها یک به ۵۰٫ 

به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که بین هوش و بزرگی مغز نسبت به وزن کل ارتباط مستقیمی وجود دارد. البته در انسان ها این مسئله تعمیم پیدا نمی‌کند. آی.کیو یا ضریب هوشی هر شخص تحت تأثیر عامل های دیگری مثل شرایط محیطی، اکتسابی و … قرار دارد که باعث می شود فردی هم با مغز کوچک ضریب هوشی بالایی داشته باشد.


برچسب‌ها: رابطه ی بین وزن, مغز و هوش چیست؟!,
  • تاريخ ارسال : جمعه 22 دی 1391, 23:22
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

در زندگی روزمره خود با اطلاعات بسیار زیادی رو به رو می‌شویم که مغز مسئول پردازش آن‌هاست. قرار است مغز اطلاعات بیرونی را به درستی پردازش کند، نتیجه درستی بگیرد و به ما برای زندگی در این دنیای پر از محرک کمک کند. اما مغز، سیستمی پیچیده است که خطاهایی هم دارد. خطاهای مغز در زندگی روزمره دائم اتفاق می‌افتد و برخی از آن‌ها را ما حتی به خطای مغزی نسبت نمی‌دهیم. دانستن این که چه پدیده‌های مغزی باعث این خطاهای روزمره می‌شود، خالی از لطف نیست.



بقیه در ادامه مطلب...


برچسب‌ها: 10 موقعیتی که مغز شما در آن لحظه هنگ میکند!؟,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : جمعه 22 دی 1391, 23:16
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

adhesive-plaster

 

بعضی وقتها ممکن است به دلیل بی‌احتیاطی و بی‌دقتی به پوست دستمان آسیب برسانیم مثلا زمانی که مشغول خرد کردن سبزی یا گوشت هستیم امکان دارد دستمان با چاقوی تیز آشپزخانه زخم و دچار جراحت شو . بیشتر این بریدگی‌ها سطحی بوده و با زدن یک چسب زخم بهبود می‌یابد. شاید شما هم جزء آن دسته از کسانی هستید که پوستدست حساسی دارید و برای خرید یک چسب زخم با سوالات زیادی مواجه می‌شوید. در این مقاله به تعدادی از سوالات مطرح شده در این زمینه پاسخ داده شده است.



بقیه در ادامه مطلب...


برچسب‌ها: از چسب زخم بدانید؟!,
ادامه مطلب
تبليغات

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد