چت روم
درباره ما


سبحان بدیعی
با سلام.به وبسایت خودتون خوش اومدین.بنده سبحان بدیعی هنرجوی سال دوم رشته کامپیوتر هستم و در هنرستان حرفه ای ((عسگری))استان آذربایجان غربی در حال تحصیل ام و همواره سعی میکنم که این سایت رو به آخرین مطالب علمی دنیا آپدیت کنم و بیشتر مطالب در علوم سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر متمرکز بشه.ممنونم واسه حمایت های تمام عزیزان از جمله دبیران هنرستان، هم کلاسی ها و شما وبگردان محترم. Hey. Welcome to your website. Servant Sobhan badie second-year student in the School of Computer Science and am a professional ((Askari)) West Azarbaijan studying and I always try to update this website with the latest scientific world. and most of the content was focused on hardware and software. thank you for all the support for my loved ones, including school teachers, classmates and respected your browser.
ايميل : ss.badie@gmail.com


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 590
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 592
بازدید ماه : 875
بازدید کل : 131808
تعداد مطالب : 378
تعداد نظرات : 2971
تعداد آنلاین : 1



  • تاريخ ارسال : سه شنبه 23 ارديبهشت 1393, 13:57
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی
 

آی‌بی‌ام نسل جدید حافظه‌ها با ۲۷۵ برابر سرعت‌ بیشتر نسبت به SSDها را معرفی کرد

 
 

IBM نوع جدیدی از فناوری مرتبط با حافظه‌ها را به نمایش در آورده است که به اعتقاد این کمپانی می‌تواند جایگزین NANDها شود. دانشگاه پاتراس در یونان به آی‌بی‌ام کمک کرده است تا این فناوری را توسعه دهد. این فناوری پتانسیل آن را دارد تا تحولی در حافظه‌های ذخیره‌سازی ایجاد نماید.

 

درایوهای SSD فعلی از حافظه NAND بهره می‌برند. این نوع از حافظه‌ها جزء سریع‌ترین انواع حافظه‌های ذخیره‌سازی به شمار می‌روند؛ اما حالا آی‌بی‌ام نوع جدیدی از حافظه‌ها را به نمایش درآورده که به شکل خارق‌العاده‌ای سریع‌تر از NANDها قادر به انتقال اطلاعات هستند. در واقع آی‌بی‌ام با همکاری محققین دانشگاه پاتراس موفق شده است تا ترکیبی از تغییر فاز حافظه‌های NAND و DRAM را در یک کنترلر ایجاد کنند و نتیجه آن یک راه‌حل ذخیره‌سازی هیبریداسیون است که بین ۱۲ تا ۲۷۵ برابر سریع‌تر از بهترین حافظه‌های SSD مبتنی بر درگاه PCIe عمل می‌کند.

تغییر فاز حافظه یکی از روش‌های جایگزین برای ساختار حافظه است که پتانسیل جایگزینی NAND را دارند. تغییر فاز حافظه با گرما‌دادن سریع شیشه Chalcognide و تغییر حالت آن بین کریستال و بی‌شکل موجب می‌شود. در حالت بی‌شکل باینری ۰ با مقاومت بسیار بالا و در حالت کریستال باینری ۱ با مقاومت بسیار کم به وجود می‌آید. در این روش تغییر فاز حافظه با سرعت شگفت‌انگیزی انجام می‌شود. همچنین جالب است بدانید که تحقیقات اینتل و مایکرون نشان می‌دهد که در این حالت در هر سل می‌توان دو بیت از اطلاعات را ذخیره نمود.

Theseus1

در روش تغییر فاز، تأخیر به مراتب پایین‌تر از NANDها است و به همین دلیل سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

آی‌بی‌ام نام Theseus را برای این پروژه انتخاب کرده است و امیدوار است در آینده بتواند این نوع از حافظه‌ها را جایگزین NANDها کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: ibm, dram, sram, نسل جدید حافظه ها, پیش به سوی علم,
تبليغات