پردازنده‌های ۶۴ بیتی در سال ۲۰۱۵ به صورت گسترده در تلفن‌های هوشمند بکار گرفته می‌شوند
چت روم
درباره ما


سبحان بدیعی
با سلام.به وبسایت خودتون خوش اومدین.بنده سبحان بدیعی هنرجوی سال دوم رشته کامپیوتر هستم و در هنرستان حرفه ای ((عسگری))استان آذربایجان غربی در حال تحصیل ام و همواره سعی میکنم که این سایت رو به آخرین مطالب علمی دنیا آپدیت کنم و بیشتر مطالب در علوم سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر متمرکز بشه.ممنونم واسه حمایت های تمام عزیزان از جمله دبیران هنرستان، هم کلاسی ها و شما وبگردان محترم. Hey. Welcome to your website. Servant Sobhan badie second-year student in the School of Computer Science and am a professional ((Askari)) West Azarbaijan studying and I always try to update this website with the latest scientific world. and most of the content was focused on hardware and software. thank you for all the support for my loved ones, including school teachers, classmates and respected your browser.
ايميل : ss.badie@gmail.com


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 158
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 160
بازدید ماه : 443
بازدید کل : 131376
تعداد مطالب : 378
تعداد نظرات : 2971
تعداد آنلاین : 1



  • تاريخ ارسال : پنج شنبه 22 اسفند 1392, 12:34
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

کوالکام و سامسونگ که جزء بزرگ‌ترین تولیدکنندگان SoC موبایل به شمار می‌روند، سال گذشته هر دو  اعلام کردند که در حال کار بر روی طراحی و تولید پردازنده ۶۴ بیتی هستند؛ اما تا این‌جای کار نتوانسته‌اند پردازنده مناسب پرچمداران موبایل را تولید کنند. البته کوالکام در آذرماه از پردازنده ۶۴ بیتی Snapdragon 410 پرده برداشت که قرار است در تلفن‌های میان رده مورد استفاده قرار گیرد.

در طرف دیگر ماجرا اینتل قرار دارد که هرچند از رقبای تولیدکننده پردازنده براساس معماری ARM عقب‌تر است، اما با سرعت بیشتری در حال توسعه پردازنده‌های اتم خود بوده و احتمالاً زودتر از رقبا برای عرضه پردازنده ۶۴ بیتی قدرتمند، آماده خواهد شد.

دو پردازنده Merrifield و Moorefield اینتل از معماری ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کنند و انتظار می‌رود نیمه دوم امسال روانه بازار مصرف‌کننده شوند. چندی پیش در زومیت خواندید که شایعه شده، گوگل قصد دارد یک تبلت ۸ اینچی را با نام نکسوس ۸ و با پردازنده ۶۴ بیتی اینتل روانه بازار کند.

ABI پیش‌بینی نموده که ۱۸۲ میلیون تلفن‌هوشمند با پردازنده ۶۴ بیتی در اواخر سال ۲۰۱۴ روانه بازار خواهند شد که تنها ۲۰ درصد آن‌ها اندرویدی خواهند بود. این مؤسسه تحقیقاتی همچنین احتمال می‌دهد که تا سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۱.۲ میلیون تبلت و تلفن هوشمند ۶۴ بیتی تولید و عرضه خواهند شد که ۶۰ درصد آن‌‌ها اندرویدی، ۳۰ درصد ابزارهای اپلی و ۱۰ درصد نیز ویندوز فون خواهند بود.

در حال حاضر iOS و ویندوز ۸ (که خود به نوعی پلتفرم موبایل به شمار می‌رود) بطور کامل از معماری ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کنند و محصولات ۶۴ بیتی مجهز به این سیستم‌عامل‌ها روانه بازار شده است. از آنجایی که اندروید نیز بصورت طبیعی و به لطف هسته گنو/لینوکس آن، قادر به پشتیبانی از معماری ۶۴ بیتی و همچنین پردازنده‌های مبتنی بر x86 است، احتمال اینکه تولیدکنندگان ابزارهای اندرویدی از جمله خود گوگل نسبت به ارائه محصولات خود با پردازنده‌های اینتل اقدام کنند بسیار زیاد است.


نظرات شما عزیزان:

خدایا کمکم کن
ساعت18:12---24 اسفند 1392
دعاي بي نظير
اين دعا را منتشر کنيد و ببينيد چطور غم هايتان از بين ميرود:

((سبحان الله يا فارِجَ الهَمّ و يا کاشفَ الغَم فرِّجْ هَمّي و يَسِّرْ
امري و ارحَمْ ضعفي و قِلةَ حيلتي و ارزُقني من حيث لا اَحتَسِبُ ياربّ
العامين))

ترجمه:
منزه است خداوندي که بر طرف کننده غم ها است. غم و مشکل من را برطرف کن،
بر ضعف و کمي چاره ام رحم کن و مرا از جايي که گمان نمي کنم روزي ده اي
پروردگار جهانيان.
حضرت محمد (ص) فرمودند : هرکس مردم را از اين دعا با خبر کند در گرفتاريش
گشايش پيدا مي کند.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: پردازنده‌های ۶۴ بیتی در سال ۲۰۱۵ به صورت گسترده در تلفن‌های هوشمند بکار گرفته می‌شوند, استفاده از پردازنده های 64 بیتی در اسمارت فون ها, پیش به سوی علم, سبحان بدیعی, sobhan badie ,
تبليغات