چت روم
درباره ما


سبحان بدیعی
با سلام.به وبسایت خودتون خوش اومدین.بنده سبحان بدیعی هنرجوی سال دوم رشته کامپیوتر هستم و در هنرستان حرفه ای ((عسگری))استان آذربایجان غربی در حال تحصیل ام و همواره سعی میکنم که این سایت رو به آخرین مطالب علمی دنیا آپدیت کنم و بیشتر مطالب در علوم سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر متمرکز بشه.ممنونم واسه حمایت های تمام عزیزان از جمله دبیران هنرستان، هم کلاسی ها و شما وبگردان محترم. Hey. Welcome to your website. Servant Sobhan badie second-year student in the School of Computer Science and am a professional ((Askari)) West Azarbaijan studying and I always try to update this website with the latest scientific world. and most of the content was focused on hardware and software. thank you for all the support for my loved ones, including school teachers, classmates and respected your browser.
ايميل : ss.badie@gmail.com


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 605
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 607
بازدید ماه : 890
بازدید کل : 131823
تعداد مطالب : 378
تعداد نظرات : 2971
تعداد آنلاین : 1



  • تاريخ ارسال : پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392, 8:24
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

پژوهشگران علوم پزشکی در مرکز تحقیقات دانشگاه ˈبوستونˈ امریکا می گویند نتایج بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که قارچ مهمترین منبع ویتامین D است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز،   قارچ ها به صورت طبیعی حاوی مقدار زیادی ویتامین D هستند .

نقش اصلی ویتامین D، حفظ سلامت استخوان هاست.مهمترین منبع طبیعی این ویتامین، نور خورشید است ولی به دلیل زندگی آپارتمان نشینی اکثر افراد با کمبود ویتامین D مواجه هستند.

در اکثر موارد پزشکان داروهای مکمل را برای جبران این کمبود توصیه می کنند که استفاده از آنها در دراز مدت عوارضی را به دنبال دارد.

محققان به تازگی دریافتند که مصرف روزانه قارچ، تمام ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین می کند و به هیچ داروی مکملی نیاز نیست.

قارچ در برابر اشعه ماورای بنش خورشید ویتامین D تولید می کند که تمام این ویتامین با مصرف آن به انسان منتقل می شود.

برخی از فواید ویتامین D عبارتند از :

• جلوگیری از پوکی استخوان

• جلوگیری از ابتلا به بیماری ام اس

• کاهش احتمال بروز سرطان

• پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی

• افزایش عملکرد مغز

• افزایش ترشح انسولین

• محافظت از بدن در برابر انواع تشعشعات

• جلوگیری از آرتریت روماتوئید

• جلوگیری از بروز التهاب در بدن

علاوه بر تامین ویتامین D مورد نیاز بدن، قارچ برای درمان آسم، دیابت، کاهش فشار خون، افزایش ایمنی بدن، افزایش ذخیره کلسیم بدن، درمان اختلالات عصبی و حفظ سلامت کبد بسیار مفید است.

محققین عنوان می کنند که مواد مغذی موجود در قارچ ها به شرح زیر می باشد :

ویتامین B : قارچ ها منبع غنی ویتامین B هستند ، که شامل ریبوفلاوین (riboflavin)، نیاسین (niacin,B3) و اسید پانتوتنیک(pantothenic acid) است که با شکستن پروتئین، چربی و کربوهیدراتها  باعث تولید انرژی می شوند. ویتامین B  ، همچنین نقش اساسی بر عملکرد سیستم عصبی دارد .

ویتامین D : هنگامی که می خواهید از ویتامین D  بیشتری بهره بگیرید ، از قارچ ها استفاده کنید ، در حقیقت قارچ ها به صورت طبیعی حاوی ویتامین D هستند .

اسید پانتوتنیک (pantothenic acid) : که به تولید هورمون ها کمک می کند و نقش مهمی در عملکرد سیستم عصبی بدن دارد.

ریبوفلاوین  (riboflavin) : که به حفظ گلبول های قرمزسالم خون کمک می کند.

نیاسین (niacin,B3) : که برای سلامت پوست مفید است ومستقیما” بر عملکرد صحیح دستگاه گوارش و سیستم عصبی تاثیر دارد.

قارچ ها همچنین منبع مواد معدنی مهم می باشند :

سلنیوم : ماده معدنی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند واز سلولهای بدن محافظت می کند تا از ابتلا شدن فرد به بیماری های قلبی ، برخی از سرطان ها و بیماری های مربوط به بالا رفتن سن ، جلوگیری شود.

این ماده معدنی همچنین برای سیستم ایمنی بدن و باروری مردان نقش مهمی دارد. بسیاری از غذاهائی که منبع حیوانی دارند و غلات ، منابع خوب سلنیوم به شمار می روند ، اما قارچ ها غنی ترین منابع سلنیوم هستند که در هر وعده غذائی ۸-۲۲ میکروگرم سلنیوم تولید می کنند.  این خبر خوبی برای گیاه خواران است که منابع سلنیوم محدودی دارند.

ارگوتیونن (ergothionene) : آنتی اکسیدانی طبیعی است که از سلول های بدن محافظت می کند.  قارچ ها حاوی این ماده هستند.

مس (copper) : به تولید گلبول های قرمز خون که عمل انتقال اکسیژن را به عهده دارند ، کمک می کند . این ماده همچنین درسالم نگه داشتن استخوان ها و اعصاب نقش مهمی دارد .

پتاسیم (potassium) : ماده معدنی مهمی است که در بدن بسیاری از مردم ، به اندازه کافی وجود ندارد. این ماده به  تنظیم فشار خون کمک کرده و باعث کارکرد صحیح قلب می شود.

بتا گلوکانس (beta-glucans) : در انواع مختلف قارچ ها یافت می شود و روی سیستم ایمنی محرک بدن تاثیر می گذارد. این ماده ، مقاومت بدن را در برابر آلرژی ها افزایش می دهد و به  متابولیسم صحیح چربی و قند در بدن کمک می کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تبليغات