جاذبه های تاریخی و گردشگری تبریز
چت روم
درباره ما


سبحان بدیعی
با سلام.به وبسایت خودتون خوش اومدین.بنده سبحان بدیعی هنرجوی سال دوم رشته کامپیوتر هستم و در هنرستان حرفه ای ((عسگری))استان آذربایجان غربی در حال تحصیل ام و همواره سعی میکنم که این سایت رو به آخرین مطالب علمی دنیا آپدیت کنم و بیشتر مطالب در علوم سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر متمرکز بشه.ممنونم واسه حمایت های تمام عزیزان از جمله دبیران هنرستان، هم کلاسی ها و شما وبگردان محترم. Hey. Welcome to your website. Servant Sobhan badie second-year student in the School of Computer Science and am a professional ((Askari)) West Azarbaijan studying and I always try to update this website with the latest scientific world. and most of the content was focused on hardware and software. thank you for all the support for my loved ones, including school teachers, classmates and respected your browser.
ايميل : ss.badie@gmail.com


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 818
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 820
بازدید ماه : 1103
بازدید کل : 132036
تعداد مطالب : 378
تعداد نظرات : 2971
تعداد آنلاین : 1



  • تاريخ ارسال : سه شنبه 19 دی 1391, 21:24
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی


 

بازار تبریز :
با قدم زدن در مرکز شهر تبریز به خصوص خ مطهری متوجه خواهید شد که این شهر ، شهری تجاری به شمار میرود . بازار تبریز که مربوط به قرن ۱۵ میلادی می شود بازاری بزرگ با مساحت یک کیلومتر مربع می باشد. اگرچه از رونق و میزان خرید و فروش در این بازار کاسته شده ولی سبک معماری بسیار زیبا کاروانسراهای متعدد مسجد ها
، مدرسه ها به این مکان و این مجموعه تجاری شکوه و ابهت خاصی بخشیده است. 

 

ارگ علی شاه تبریز :
مسجد علی شاه یا ارگ علی شاه یا قلعه نظامی علی شاه یکی از بناهای بسیار مجلل و با عظمت در تبریز است . این عمارت به قرن ۸ هجری برمیگردد. توسط تاج الدین علی شاه در وزیر معروف ایلخان مغول غازان خان بنا شده است . ساختمان بزرگ و اصلی به تدریج به ویرانه هاییی مبدل گشته و آنچه باقی مانده قسمت هایی از دیوار های قوی و پهن است . و سایر قسمت ها کاملا از بین رفته اند . ساختن این بنا را به سالهای ۷۱۶ تا ۷۳۶ هجری قمری نسبت میدهند.

 

مقبره شاعران تبریز :
که به عنوان قبرستان شعرا مشهور است و در آن بیش از ۵۰ شاعر مشهور ایرانی ، صوفیان ، دانشمندان و خدا شناسان و عالمان به خاک سپرده شدهاند . در خیابان سقط السلام واقع شده است . افرادی چون اسدی طوسی ، شروانی
، ظهیر فریابی ، قطران تبریزی ، محد نسیم مغربی ، هومن تبریزی ، سلمان ساوجی ، قاضی بیضوی و شاعر معروف و معاصر تبریز مرحوم محمد حسین شهریا در این مکان به خاک سپرده شده اند.

 

 

 

خانه مشروطه تبریز :
این عمارت نزدیک بازار بزرگ تبریز در خیابان مطهری واقع شده است در طول سالهایی که به انقلاب مشروطه منجر شد و پس از آن این خانه به عنوان محل اجتماع رهبران ، طرفداران و جانبداران جنبش مشروطه مانند ستار خان باقر خان ،سقط السلام ، بهاج میرزا آقا فرشی استفاده میشد. حاج ولی معمار تبریزی این ساختمان دو طبقه را در سال ۱۸۶۸ بنا کرد . این ساختمان اتاق و تالار ها و راهرو های متعددی دارد. زیباترین بخش اینن عمارت پنجره های سقفی و راهرویی است که آیینه کاری شیشه کاری شده است.

 

 

 

مسجد کبود تبریز :
که در شمال خیابان امام خمینی واقع شده در قرن ۱۵ میلادی بر اثر یک واقعه زلزله در تبریز از بین رفت.علی رقم ویرانه های گسترده این بنا اخیرا به طرز استادانه ای مرمت و باز سازی شده است . به علت کاشی های آبی رنگ که در نمای بیرونی و درونی مسجد به کار رفته به عنوان فیروزه اسلام شناخته میشود
.

 

باغ گلستان تبریز :
این باغ که پارک ملی هم نامیده می شود در میدان هنرستان واقع شده و یکی از مراکز تفریحی شهر به شمار میرود . مساحت آن ۵۳۰۰۰متر مریع می باشد. این باغ در محل قبرستان قدیمی در حدود ۶۰ سال پیش ساخته شده است و در آن استخر ها و حوض های متعدد که توسط درختان و چمنها احاطه شده اند فراوان دیده میشود.





نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: جاذبه های تاریخی و گردشگری تبریز,
تبليغات