چت روم
درباره ما


سبحان بدیعی
با سلام.به وبسایت خودتون خوش اومدین.بنده سبحان بدیعی هنرجوی سال دوم رشته کامپیوتر هستم و در هنرستان حرفه ای ((عسگری))استان آذربایجان غربی در حال تحصیل ام و همواره سعی میکنم که این سایت رو به آخرین مطالب علمی دنیا آپدیت کنم و بیشتر مطالب در علوم سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر متمرکز بشه.ممنونم واسه حمایت های تمام عزیزان از جمله دبیران هنرستان، هم کلاسی ها و شما وبگردان محترم. Hey. Welcome to your website. Servant Sobhan badie second-year student in the School of Computer Science and am a professional ((Askari)) West Azarbaijan studying and I always try to update this website with the latest scientific world. and most of the content was focused on hardware and software. thank you for all the support for my loved ones, including school teachers, classmates and respected your browser.
ايميل : ss.badie@gmail.com


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 274
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 276
بازدید ماه : 559
بازدید کل : 131492
تعداد مطالب : 378
تعداد نظرات : 2971
تعداد آنلاین : 1



  • تاريخ ارسال : یک شنبه 17 دی 1391, 13:52
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه 1357 و حاكمیت نظام جمهوری اسلامی در ایران وضعیت تازه‌ای را در منطقه و جهان پدید آورد. خروج ایران از زیر سایه بلوك غرب در نظام دو قطبی و اعلام استقلال كامل در نظام بین‌المللی و خروج از دایره‌وار بستگان امریكا در همسایگی شوروی، محسوس‌ترین تبعات این انقلاب بود. رهایی یك ملت از وابستگی و كسب استقلال و آزادی در     مهمترین منطقه نفت‌خیز جهان - كه دولت‌های آن فاقد مشروعیت مردمی بودند


برچسب‌ها: دفاع مقدس,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : یک شنبه 17 دی 1391, 13:49
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی


تنیس روی میز برای اولین بار در کشور انگلستان اجرا شد.

پینگ‌پنگ مانند بسیاری ورزش‌های دیگر برای اولین‌بار با وسایل و تجهیزات ابتدایی و سر هم بندی شده به عنوان یک سرگرمی اجتماعی ساده در اواخر قرن نوزدهم در انگلستان بازی می‌شده است.......ادامه مطلب


برچسب‌ها: تنیس روی میز,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : یک شنبه 17 دی 1391, 13:14
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

واژهٔ نماز واژه‌ای پارسیست که ایرانیان برای واژهٔ «صلاة» عربی به کار بردند. این واژه به معنای خم شدن و سرفرودآوری برای ستایش و احترام است. واژهٔ نماز نام‌واژه‌ای از فعل نمیدن فارسی به معنی تعظیم‌کردن است.

برخی حدس زده‌اند که این واژه از واژهٔ «ناماسته» در زبان سانسکریت گرفته شده‌باشد که محتمل نیست.

محمد مسعود نوروزی معتقد است کلمه نماز از ریشه نماچ که در پارسی میانه (پهلوی زمان ساسانیان) است گرفته شده و فعل نماچ پورتن به معنای نماز بردن و تعظیم کردن به کار رفته‌است؛ و قبل از آن در ایران باستان از ریشه نم به معنای خم شدن و سر فرو آوردن مشتق شده‌است. در اوستا نماز به صورت نمنگه یا نمه به معنای دعا و درود آمده‌است.

نماز ، برترین عبادت ، کلید بهشت و رحمت الهی ، راز و نیاز عاشقانه بندگان است با معبودشان و از آنجا که بشر همواره نیازمند عبادت است ، نماز درطول تاریخ و در ادیان مختلف وجود داشته است اما شاید نحوه و کیفیت آن تغییر یافته باشد.

قبل از آنکه حضرت محمد صلی الله علیه وآله به رسالت مبعوث شوند ، نماز در آئین حضرت عیسی‌(ع) هم وجود داشته چراکه قرآن از زبان عیسی (ع) چنین نقل می کند: " خداوند مرا به نماز سفارش کرده است (مریم /31)" . قبل از آن نیز در دین موسی (ع) نماز بوده است چراکه خداوند به موسی چنین خطاب می کند : اقم الصلوه لذکری )طه/14) و قبل از موسی ، در زمان حضرت شعیب نیز نماز به عنوان یکی از عبادات وجود داشته است چراکه درقرآن چنین آمده : " یا شعیب اَ صلواتک تامرک")هود/87) و قبل ازهمه آنها ، دردین ابراهیم (ع) نیز بوده چراکه او ازخداوندبرای خودوذریه‌اش توفیق اقامه نمازرامی خواهد : (ابراهیم/40(

یكی از نیازهای ثابت همگانی تغییرناپذیر و نسخ ناپذیر كه زمان، توان تاثیرگذاری در آن را ندارد؛ موضوع عبادت و پرستش است. یكی از نیازهای اساسی بشر پرستش است. پرستش حالتی است كه در آن انسان از ناحیه باطنی خود به حقیقتی كه او را آفریده و خود را در قبضه قدرت او می بیند و خود را نیازمند و محتاج او می داند؛ توجه می كند. این حالت در واقع سیری است از خلق به سوی خالق.

عدم پرستش و عبادت، در روح بشر عدم تعادل را ایجاد می كند. با یك مثال مفهوم عدم تعادل را روشن می نماییم. حیوانی باربر را در نظر بگیرید كه خورجینی روی او قرار داده شده كه یك طرف پر و طرف دیگر خالی باشد كه در این صورت تعادل ایجاد نشده و حركت حیوان بسیار دشوار می‌شود؛ انسان نیز به همین صورت است. در وجود او خانه ها و فضاهای خالی زیادی وجود دارد، در دل انسان جای خیلی از چیزها است. حال هر نیازی كه برآورده نشود، روح انسان را مضطرب و نامتعادل می سازد. اگر انسان بخواهد در تمام عمر به عبادت بپردازد و به دیگر نیازهایش بی توجه باشد؛ همان نیازها او را ناآرام و ناراحت می نمایند. و یا بالعكس اگر انسان همیشه به دنبال مادیات باشد و جایی برای معنویات نگذارد، باز هم روح و روان او ناراحت و نا آرام است.

" نهرو" مردی است كه از سنین جوانی لامذهب شده بود. در اواخر عمرش یك دگرگونی و انقلابی در وجودش ایجاد شد. او می گوید: من هم در روح خود و هم در جهان یك خلأ، یك جای خالی احساس می كنم كه هیچ چیزتوان پركردن آن فضا را ندارد الا معنویت.اضطرابی كه در جهان پیدا شده، علتش اینست كه نیروهای معنوی جهانتضعیف شده است. او می گوید: الان در اتحاد جماهیر شوروی- قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی- این ناراحتی به سختی وجود دارد. تا وقتی كه مردم آنجا گرسنه بودند و گرسنگی اجازه نمی داد كه درباره چیز دیگری فكر بكنند، یكسره در فكر تحصیل معاش بودند. حال كه زندگی عادی پیدا كرده اند یك ناراحتی روحی در میان آنان پیدا شده است. زمانی كه از كار، بیكار می شوند تازه اول مصیبت آنهاست كه این ساعات فراغت را با چه چیز پرنمایند؟ بعد می گوید: من گمان نمی كنم اینها بتوانند آن ساعات را جز با یك امور معنوی با چیز دیگری پر كنند. و این همان خلایی است كه من دارم.

پس عبادت یك نیاز واقعی انسان است. امروز كه در دنیا بیماری های روحی و روانی زیاد شده است، به علت روی برگرداندن انسان از عبادت و پرستش است. نماز قطع نظر از هر چیزی، طبیب خانه است؛ یعنی اگر ورزش برای سلامتی مفید است، اگر آب سالم و تصفیه شده برای هر خانه ای لازم است، اگر هوای پاك برای هر كس ضروری است، نماز هم برای سلامتی انسان لازم است. اگر انسان در شبانه روز ساعتی را به راز و نیاز با پروردگار اختصاص دهد، روحش را پاك می كند. عنصرهای موذی به وسیله نماز از روح انسان بیرون می روند.

از نظر اسلام سرلوحه تعلیمات، عبادت است. امیرالمومنین علیه السلام فرمود: به خدا بعد از ایمان، چیزی در حد نماز نیست. پیامبراكرم صلوات الله علیه می فرماید: نماز مثل چشمه آب گرمی است كه در خانه انسان باشد و انسان روزی پنج بار در آن آب گرم شست و شو كند.

بحث درباره فلسفه و حكمت نماز در واقع آشنایى با اسرار و رموزى است كه در این عمل عبادى نهفته است . باید توجه داشته باشیم كه خداوند متعال هیچ دستورى را بدون حكمت و علت بر بنده‌اش واجب و یا حرام نمى‌سازد. در این شكی نیست كه وقتی خداوند عملی را برای انسان واجب می‌كند قطعا برایش سود و فایده بسیار دارد و بالعكس وقتی عمل و یا چیزی را حرام می‌كند یقینا ضرر بسیاری برای انسان دارد و همین طور است مواردی كه مكروه و مستحب اعلام شده‌اند. در این زمان كه علم پیشرفت كرده؛ بسیاری از علل و سود و زیان‌هایی برای اعمال ذكر می‌شود كه نشانگر حكمت و فلسفه حرام و واجب شده اعمال و برخی چیزهاست.

شایان ذكر است كه انسان مومن و متعهد، در مقابل پروردگار روحیه تعبد و تسلیم پذیری دارد و نیازی به دانستن علل و حكمت احكام ندارد، گرچه دانستنش هم مشكلی ندارد. ولی اصل بر تعبد در برابر خداوند است

خداوند، خالق تمام هستی است و همه موجودات به خالقیت خدا اعتراف دارند و خدا را تسبیح می‌كنند. حال وقتی كه همه موجودات، خدا را تسبیح می‌گویند و او را عبادت می‌كنند ؛ آیا جا ندارد انسان كه اشرف مخلوقات است در برابر خداوند اظهار بندگی و عبودیت نماید و هیچ بودن خود را به منصه ظهور برساند و در مقابل پروردگارش خاكساری نماید؟

علت نماز، اقرار به ربوبیت خدا و نفى هرگونه شریك براى او و ایستادن با خضوع و كوچكى و بیچارگى در پیشگاه خداست. در وجود انسان دو قدرت عقل و شهوت وجود دارد كه دائما در كشاكش نیز می‌باشند. حال چنین انسانی كه نیروی شهوات و هواهای نفسانی در وجودش قوی است قطعاً دچار گناه و لغزش هم می‌شود، و پنج بار نماز در مقابل پروردگار، به معنای اعتراف به گناهان و طلب آمرزش و بخشش است . نماز، با اعتراف به گناه و درخواست آمرزش گناهان پیشین و نهادن صورت بر زمین، پنج بار در شبانه‌روز، با عظمت خدا، همراه است.

حال كه هواى نفس، هر لحظه انسان را به غفلت و سركشى سوق مى‌دهد و به غرور و خودخواهى دعوت مى‌كند و به افزون‌طلبى و تمامیت‌خواهى فرا مى‌خواند باید در مقابل آن، عاملى بسیار قوى و نیرومند كه مقابل این رذایل سد شود؛ وجود داشته باشد تا او را به سمت عزت و عظمت انسانى سوق دهد و آن نماز است. چون نماز تنها عنصر بازدارنده از رذائل اخلاقى و گناهان است.

از آنجایی كه انسان موجودی فراموشكار است، بیم می‌رود كه خداوند را فراموش كند و نیز از یاد ببرد كه موقعیتش به عنوان انسان در هستی چیست؟ و عمر خود را در حیوانیت و نفسانیت سپری نماید. لذا اینجاست كه نماز او را به مداومت بر ذكر خدا در شب و روز بر مى‌انگیزاند تا بنده، مولى و مدبر و آفریدگار خود را فراموش نكند چرا كه فراموشكارى، باعث طغیان و سركشى خواهد بود.

پس فلسفه نماز، حضور در پیشگاه خداوند و اظهار بندگى و عبودیت و اقرار به یكتایی پروردگار و جاودانگى او است كه نتیجه‌اش اصلاح و سعادت انسان و به كمال رسیدنش می‌باشد «انسان در حال نماز در محضر خدا و به یاد خداست و همین حالت او را از معاصى بازداشته و از همه تباهى‌ها و تاریكى‌ها او را مانع مى‌شود.

پس خدای منان از روی لطف بی پایان بر آدمیان منّت نهاده، به آنها اجازه معراج به عالم ملک و ملکوت عطا فرموده و نماز را نردبان ترقی و ابزار ارتقاء به عالم بالا قرار داده است.

انسان خاکی که همواره اسیر امیال نفسانی و غرایز حیوانی است، به هنگام نماز پرده های ظلمانی جهان ماده را کنار می زند، جاذبه دست و پاگیر کره خاکی را می شکند، موانع نیرومند عالم شغلی را از جلوی پایش بر می دارد و به جهان بالا راه می یابد، با خدای خود بی واسطه سخن می گوید، و درد دل می نماید و خود را از چنگال نفس و شیطان می رهاند.

نماز اوج معراج انسان، راز و نیاز با خدای سبحان، موجب نزول رحمت یزدان، سنگر مبارزه با نفس و شیطان، بازدارنده انسان از خطا و عصیان، وسیله ی تقرب پارسایان و رمز بندگی مخلصان است.

خدايا... پروردگارا ! ... مرا به حال خود وا مگزار كه از نفس سركشم بيمناكم و مرا تا كاخ بهشت تا آن طرف پل دنيا همسفر باش چون من دير زماني است كه چشمانم بر دروازه ي انتظار به دنبال نشاني از تو مي گردد تو را در قيام نمازم نيافتم به تعظيم خم شدم اما پلك هايم از رمق افتادند و باز تو را نيافتم هر چه زاري كردم و صورت بر خاك ماليدم حتي براي دلداري ام نيامدي ، بريدم و از نفس افتادم به خود گفتم ديگر سراغم نمي آيي گفتم بروم فنا شوم شايد تو را در آن ديار مرگ ملاقات كنم ، ديدم مجوزي ندارم دلم كه حسابي شكست سرم را بر سجاده گذاشتم و خواستم براي هميشه مهر خاموشي بر دهانم زنند اما  همان دم جمله اي از خاطرم گذشت « هر كه مرا خواست دنبالم مي گردد دنبالم گشت پيدايم مي كند .... ».

صدايت مي كنم تو گم نشده اي كه من تو را بيابم بلكه از من به خاطر سياهي اعمالم متنفر شده اي آري تو مرا به بندگي ات قبول نداري ، ديگر نمي توانم كلامي بر زبان بياورم چرا كه باران اين بار با ضجه ها همراه مي گردد و همين كه قدري باران غصه هايم از باريدن باز مي ايستد سايه آشنايي را در جوار جسم خسته ام حس مي كنم ، مي خواهم نگاهش كنم ولي ترديد مجالي نمي دهد و او زيباتر از هميشه لبخندش را نثارم مي كند و در ميان گريه هايم با همه وجود مي خندم چرا كه ديدم خوشبختم و متوجه نمي شوم كه چه وقت درود هايم را هديه كردم اما در جايي به خود آمدم كه وقت لذت زمزمه هاي خاك و آسمان به سر آمده و من مي بايست آخرين ذكر را تقديم مي نمودم. چقدر جدايي مشكل بود براي مني كه تازه طعم عشق را چشيده بودم حال پرده ها جلو مي آمدند و من براي لحظاتي نه چندان دور از روي معشوق بي نصيب مي شدم و خدا مي‌داند كه تا بر پايي سجاده اي ديگر و ديداري دوباره چقدر مي بايست منتظر بمانم ولي دعا مي كنم كه تا ملاقاتي ديگر نبضم از حركت باز نماند تا فرصت پرواز را در وسعت خورشيد وجودش باز يابم .


برچسب‌ها: نماز,
  • تاريخ ارسال : یک شنبه 17 دی 1391, 13:13
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی


 

 

 

 

 

 

 

 

 

زَرتُشت یا زَردُشت پیامبر ایران باستان بود که مزدیسنا را بنیان گذاشت. وی همچنین سراینده گات‌ها، کهن‌ترین بخش اوستا می‌باشد. زرتشت را گاهی یک مصلح اجتماعی یا یک معلم اخلاق‌گرا نیز عنوان کرده‌اند. زمان و محل دقیق تولد وی مشخص نیست اما گمانه‌زنی‌ها و اسناد، زمانی بین ۶۰۰۰ تا ۶۰۰ سال پیش از میلاد مسیح را برای او حدس زده‌اند و زادگاه وی را به مناطق مختلفی مانند ری، آذربایجان، خوارزم و سیستان نسبت داده‌اند.تعلمیات زرتشت بعدها با باورهای بومی ایرانیان ترکیب شد و آئین مزدیسنای کنونی که نزدیک به پنج سده دین رسمی ایران نیز بوده‌است، را پدید آورد. نام زرتشت در فهرست یکصد نفرهٔ انسان‌های تاثیرگذار تاریخ که توسط مایکل هارت تنظیم شده‌است، قرار دارد. دین زرتشت امروزه حدود ۲۰۰ هزار تن پیرو در ایران، هند و برخی نقاط دیگر جهان دارد..


لطفا برای دین ادامه مطالب به ادامه مطلب بروید!!

 

 


برچسب‌ها: زرتشت,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : یک شنبه 17 دی 1391, 10:40
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

 

" به نام خدایی که پاک است و پاکان را دوست دارد "  

 

 

 

*فریون ها چگونه موادی هستند؟

 

 

 

 

 

کلروفلوئوروکربن ((Chlorofluorocarbons (CFC) موادی شیمیایی هستند که در تهویه و در چرخه‌های انتقال حرارت به عنوان مادهٔ واسط کاربرد وسیعی دارند. از کلروفلوئورکربن ها به عنوان گاز یخچال نیز استفاده میشود.cfc ها باعث نابودی لایه ی اوزون نیز شده اند. مشهورترین فلوئورکربنها cfc11و cfc12 هستند.

CFC ها موادی هستند که صدها مصرف گوناگون دارند. زیرا آنها تقریبا غیر سمی و مقاوم در برابر شعله بوده ، براحتی تجزیه نمی‌شوند. به خاطر چنین پایداری ، آنها تا 150 سال باقی خواهند ماند. گازهای CFC به آرامی تا ارتفاعات 40 کیلومتری صعود کرده و در آنجا تحت نیروی عظیم تشعشعات ماورای بنفش خورشید شکسته شده ، عنصر شیمیایی

کلر

 

را آزاد می‌کنند.

بعد از آزادی هر اتم کلر قبل از برگشت به زمین که سالها طول می‌کشد، حدود صد هزار

مولکول

 

اوزون را از بین می‌برد. سه و شاید پنج درصد لایه ازن در سطح جهان تاکنون توسط گازهای CFC تخریب شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*زیانهای گاز فریون

 

 

 

 

 

لایه ازن در استراتوسفر زمین که انسان را از خطرات ناشی از تابش تشعشات فرابنفش خورشید مصون می‌دارد، بوسیله مواد شیمیایی ساخته دست بشر سریعتر از آنچه که دانشمندان پیش‌بینی کرده‌اند، در حال نابودی است. بنابراین ، خطر در انتظار آینده‌ بشر نیست، بلکه هم‌اکنون در حال وقوع است. پژوهشهای انجام شده در اتمسفر ، ‌وجود غلظت های بسیار زیادی از منو اکسید کربن (CO) را تایید کرده است. این ماده شیمیایی ، یک محصول فرعی کلروفلوئوروکربن‌ها         ( فرئون ها = CFCS ) است که مهمترین عامل تخریب ازن شناخته شده است. فرئون ها در یخچال ها ، ‌دستگاه های تهویه هوا ، به ‌عنوان حلالهای تمیز کننده در کارخانجات و به‌عنوان مواد پُف‌کننده در تولید نوعی اسفنج پلاستیکی بکار میروند. گاز حیات بخشی ( ازن )‌که از بین می‌رود،‌ شکلی از اکسیژن است که مولکولهای آن به جای دو اتم معمولی دارای سه اتم اکسیژن است. ‌این ساختمان ساده ازن قادر است اشعه ماورای بنفش را جذب کرده و اثرات منفی آن بر روی انسان را زایل سازد. این اشعه علاوه بر تاثیر بر عدسی‌های چشم ،‌ موجب تغییر در DNA و نهایتاً سرطانهای پوستی میشود. ثابت شده است که به ازای 10 درصد کاهش در ازن موجود، 26 درصد به سرطانهای پوستی افزوده می‌شود. گفته می‌شود با تخریب لایه ازن ،‌ تغییر آب و هوایی در کره زمین اجتناب ناپذیر است. آنچه که دانشمندان را به وحشت انداخته است، ‌این حقیقت است که فرئون ها تا دهها سال پس از ورود به فضا ، در اتمسفر باقی می‌مانند، لذا اگر امروز تولید فرئونها متوقف گردد، میزان کلر استراتوسفر همچنان در حال افزایش خواهد بود و حداقل تا یک قرن به مقدار طبیعی بر نخواهد گشت. اگر لحظه ای به میلیونها یخچال و تهویه هوا ،‌ کوهی از اسفنج ، بالش و لایی مبلمان و تار و پود قالی ، ‌رودخانه ای از حلالهای صنعتی و مواد پاک کننده که همگی حاوی ماده خنک کننده فرئون هستند،‌ فکر کنید، مطمئناً عمق فاجعه را بیشتر حس خواهید کرد. اما آنچه که بنظر می‌رسد این است که کشورهای صنعتی و تولید کننده فرئونها باید به فکر ابداع سیستم‌های بازیابی مجدد مواد مورد استفاده کنونی باشند و هزینه زیادی را در این مورد متقبل شوند. البته باید خاطر نشان کرد که مصرف فرئون‌ها در کشورهای عضو پروتکل مونترال بشدت کاهش یافته است. برخی گازهای مبرّد ، دارای کمی فرئون هستند که با قانون آمریکا به‌تدریج آنها هم در سالهای آتی بطور تجارتی تولید نخواهند شد. اما سرد کننده‌های دیگری به جای آن طراحی کرده‌اند که با حرف انگلیسی R به همراه یک عدد نامگذاری شده که هر یک فرمول‌های مختلفی دارد و در جاهای مختلف کاربرد دارد سرد کننده‌ها در هواپیما با سرد کننده کولر گازی منزل یکی نیست.

 

 

*امروزه بجای گاز فریون در یخچال از چه موادی استفاده می کنند؟

 

 

 

 

 

آژانس حفاظت محیطی EPA قوانینی برای حفاظت از محیط زیست وضع نموده است. این آژانس 5 دسته گاز را برای جایگزینی CFC ها یا همان ترکیب R  ها معرفی نموده است:

 

 

 

1) هیدروفلوروکربنها- HFCs                                                         2) پرفلوروکربنها PFCs

 

3) هیدروکربنها HCs مانند پروپان و پروپن                                      4) گازهای معمول شیمیایی مانند NH3 و Cl2

 

5) گازهای بی اثر اتمسفری از جمله CO2 و بخار آب

 

 

 

 

گاز هایی که اکنون جایگزین فرئون ها هستند تلفیقی از سه گروه فوق است. البته برخی دارای کمی فرئون هستند و کمی به ازن صدمه می زنند و به اصطلاح low ozone depletion  هستند که با قانون آمریکا به تدریج آنها هم در سال های آتی به طور تجارتی تولید نخواهند شد . اما سرد کننده هایی که اکنون به جای فرئون ها طراحی شده اند با حرف انگلیسی R به همراه یک عدد نامگذاری شده که هر یک فرمول های مختلفی دارد و بر خلاف CFC ها هر یک در جای خاصی کاربرد دارد. به عنوان مثال سرد کننده کولر گازی منزل و سرد کننده هواپیما یکی نیست .

 

 

 

 

 

 


 

 

به عنوان مثال R-404 شامل {44% CF3CHF2 }، { 52%  { CF3CH3 و {4% {CH2FCF3 می باشد.

 

تترا فلوئور و اتان یا HFC-134a, CH2 FCF3 یکی دیگر از مواد جایگزین CFC ها می باشد.

 

 

 

 

*پیمان کاهش گازهای گلخانه ای

 

 

 

 

در سال 1977 در شهر کیوتو ژاپن توافقنامه ای در رابطه با کاهش گازهای مضر گلخانه ای که باعث تخریب لایه اوزون و گرم شدن زمین می شوند،  از جمله فریون یا cfc به امضا رسیده است.  این پیمان که پیمان‌نامهٔ ریو را تکمیل و ترمیم می‌کند در چارچوب

سازمان ملل متّحد

 

شکل گرفت. طی سالهای اخیر با افزایش گازهای گلخانه‌ای نظیر متان، دی اکسید کربن، بخار آب و اکسید نیتروژن در جو زمین، دمای کره در حال افزایش می‌باشد که این امر باعث ایجاد تغییرات ناخوشایند در محیط زیست خواهد شد. از این رو در سال ۱۹۹۷ طی پیمانی معروف به کیوتو کشورهای صنعتی متعهد شدند که ظرف ده سال آینده میزان انتشار گازهای گلخانه ای خود را ۵٪ کاهش دهند و به کشورهای در حال توسعه کمک‌های مالی برای افزایش ضریب نفوذ استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر نظیر انرژی خورشیدی و بادی، اعطا نمایند. البته CFC که از گازهای صنعتی می‌باشد نیز از جمله گازهای گلخانه‌ای محسوب می‌شود، این گاز در گذشته بطور وسیع در کندانسور های یخچال و بمنظور خنک کردن درون یخچال بکار می‌رفت، اما امروزه به دلیل ایجاد اثر گلخانه‌ای، استفاده از آن در بسیاری از کشورها ممنوع شده‌است.

 

 

 

عنوان تحقیق : دانستنیهایی درباره گاز فریون

 

 

تهیه و تنظیم : علی نعمتی

 

 


 


برچسب‌ها: فریون, گاز, گاز فریون,
  • تاريخ ارسال : یک شنبه 17 دی 1391, 10:30
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

In the name of Allah .

 

 

Expanding your knowledge.

 

1-) Friedrich Froebel

Friedrich Froebel is the man who started the kindergarten. Friedrich was born on April 21st, 1782. His mother died when he was nine months old.

Friedrich was the youngest of five sons in the family. In 1792, Friedrich went to live in the small town of Stadt-llm with his uncle. At the age of 15, Friedrich, who lived nature[1], become the apprentice[2] to a forester[3] . When he grew up, he becomes a teacher in school in Berlin, Germany.

At the age of 55, Friedrich Froebel started his first kindergarten. It means children's garden. Friedrich wanted teachers and parents to be like gardeners who help children grow.

 

Friedrich Froebel, the friend of children, died on June 21st, 1852. 

 

 

­­­­2-) Coconut Trees

Coconut trees are kind of plants that grow in hot lands or tropical[4] countries. India[5] , Indonesia, and the Philippines are some of the tropical countries that grow coconuts. Coconuts are good for eating. The milk and oil of coconuts can be used for cooking. They can also be used for making soaps[6].

 

­­­­3-) Isaac Newton

Isaac Newton was born on January 4, 1643 in England. He was he was born three mounts after the death of his father. A rich farmer also named Isaac Newton. Newton`s mother married again and sent Newton to live with his grandmother on a farm. Newton`s mother wanted to make a farmer of him but Newton didn`t like farming. He liked mathematics so he went to college. It was during his college classes that Isaac Newton invented[7] what is known today as calculus[8]. Isaac Newton had three laws[9] to explain how something moved. He discovered[10] the law of gravity falling from a tree to the ground. Isaac Newton also explained laws of light and color.

 

­­­­4-) Snowplow

This is a picture of a snowplow. Snowplow is a machine for pushing the snow away and clearing the roads. A snowplow works by using a blade[11] to push snow to the side or ahead[12] of the road. There are small snowplows what are used for sidewalks[13]. The first snowplow was mas made by two brothers from Norway[14] in 1920. The very first snowplows had wooden blades and worked by using horses.

 

 



[1] -  طبیعت

[2]  - کار آموز

[3]  - جنگلبان

 

[4] - گرمسیری

 

  [5]- هند

[6] - صابون ها

[7] - اختراع کرد

 

[8] - حساب ِ جبر

 

[9] - قانون

 

[10] - کشف کرد

 

[11] - تیغه

 

[12] - جلو

 

[13] - پیاده رو

 

[14] - نروژ

 


  • تاريخ ارسال : جمعه 22 فروردين 1388, 1:3
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

                     

کانون ازدواج آسان آذربایجان غربی

http://ghafarzadejahanpas.blogfa.com

به اطلاع می‌رساند کانون ازدواج آسان جوانان آذربایجان غربی با هدف ترویج سنت حسنه نبوی ازدواج برای ارائه خدمات به مردم آذربایجان غربی به ویژه ارومیه اعلام آمادگی می‌کند.

کانون ازدواج آسان جوانان آذربایجان غربی تلاش برای تسهیل این امر « برپایی جشن مراسم ازدواج از قبل عقد تا پایان مراسم فقط با 750 هزار تومان و تامین جهیزیه فقط با دومیلیون و 600 هزار تومان» را در سرلوحه امور قرار داده است.

این کانون با استعانت از ذات اقدس الهی و به پشتوانه خیرین و مسئولان به دنبال ثبت در وزارت کشور در این مسیر معنوی گام بر می‌دارد.    

این کانون برای انعقاد تفاهم نامه با سازمان‌های دولتی، نهادهای مردمی، کارخانجات، مراکز خرید، واحدهای خدماتی و ... جهت همکاری در این امر خیر استقبال می‌کند تا در مسیر سامان بخشیدن به زندگی ده‌ها جوان گامی هرچند کوتاه برداشته شود.

===

مدیر کانون: فراز غفارزاده

آدرس کانون: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان مافی، روبه‌روی مدرسه استعدادهای درخشان، ساختمان فجر، طبقه 5

تلفن: 2377928 - 2373771


برچسب‌ها: http://ghafarzadejahanpas, blogfa, com/, کانون ازدواج آسان جوانان آذربایجان غربی , ازدواج آسان, ازدواج با 750 هزار تومان, ازدواج آسان در ارومیه, فراز غفارزاده, ,
تبليغات