چت روم
درباره ما


سبحان بدیعی
با سلام.به وبسایت خودتون خوش اومدین.بنده سبحان بدیعی هنرجوی سال دوم رشته کامپیوتر هستم و در هنرستان حرفه ای ((عسگری))استان آذربایجان غربی در حال تحصیل ام و همواره سعی میکنم که این سایت رو به آخرین مطالب علمی دنیا آپدیت کنم و بیشتر مطالب در علوم سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر متمرکز بشه.ممنونم واسه حمایت های تمام عزیزان از جمله دبیران هنرستان، هم کلاسی ها و شما وبگردان محترم. Hey. Welcome to your website. Servant Sobhan badie second-year student in the School of Computer Science and am a professional ((Askari)) West Azarbaijan studying and I always try to update this website with the latest scientific world. and most of the content was focused on hardware and software. thank you for all the support for my loved ones, including school teachers, classmates and respected your browser.
ايميل : ss.badie@gmail.com


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 406
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 408
بازدید ماه : 691
بازدید کل : 131624
تعداد مطالب : 378
تعداد نظرات : 2971
تعداد آنلاین : 1



  • تاريخ ارسال : سه شنبه 19 دی 1391, 21:29
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

فوتبال سرگذشت جالبی دارد، چرا که تعداد بسیاری از تاریخ نویسان و مؤلفین ( بخصوص غربی ها) سعی کرده اند تا ثابت کنند فوتبال چه به طریق ابتدایی و اولیه، چه از نظر داشتن فوتبال دارای قوانین و رعایت اصول بازی، از کشور آنها آغاز شده و سپس به کشورهای دیگر رخنه کرده و رواج یافته است......      ادامه مطلب

 


برچسب‌ها: فوتبال,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : سه شنبه 19 دی 1391, 21:26
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

برای مشاهده به ادامه مطلب بروید.


برچسب‌ها: نقاط دیدنی استان های ایران,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : سه شنبه 19 دی 1391, 21:24
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی


 

بازار تبریز :
با قدم زدن در مرکز شهر تبریز به خصوص خ مطهری متوجه خواهید شد که این شهر ، شهری تجاری به شمار میرود . بازار تبریز که مربوط به قرن ۱۵ میلادی می شود بازاری بزرگ با مساحت یک کیلومتر مربع می باشد. اگرچه از رونق و میزان خرید و فروش در این بازار کاسته شده ولی سبک معماری بسیار زیبا کاروانسراهای متعدد مسجد ها
، مدرسه ها به این مکان و این مجموعه تجاری شکوه و ابهت خاصی بخشیده است. 

 

ارگ علی شاه تبریز :
مسجد علی شاه یا ارگ علی شاه یا قلعه نظامی علی شاه یکی از بناهای بسیار مجلل و با عظمت در تبریز است . این عمارت به قرن ۸ هجری برمیگردد. توسط تاج الدین علی شاه در وزیر معروف ایلخان مغول غازان خان بنا شده است . ساختمان بزرگ و اصلی به تدریج به ویرانه هاییی مبدل گشته و آنچه باقی مانده قسمت هایی از دیوار های قوی و پهن است . و سایر قسمت ها کاملا از بین رفته اند . ساختن این بنا را به سالهای ۷۱۶ تا ۷۳۶ هجری قمری نسبت میدهند.

 

مقبره شاعران تبریز :
که به عنوان قبرستان شعرا مشهور است و در آن بیش از ۵۰ شاعر مشهور ایرانی ، صوفیان ، دانشمندان و خدا شناسان و عالمان به خاک سپرده شدهاند . در خیابان سقط السلام واقع شده است . افرادی چون اسدی طوسی ، شروانی
، ظهیر فریابی ، قطران تبریزی ، محد نسیم مغربی ، هومن تبریزی ، سلمان ساوجی ، قاضی بیضوی و شاعر معروف و معاصر تبریز مرحوم محمد حسین شهریا در این مکان به خاک سپرده شده اند.

 

 

 

خانه مشروطه تبریز :
این عمارت نزدیک بازار بزرگ تبریز در خیابان مطهری واقع شده است در طول سالهایی که به انقلاب مشروطه منجر شد و پس از آن این خانه به عنوان محل اجتماع رهبران ، طرفداران و جانبداران جنبش مشروطه مانند ستار خان باقر خان ،سقط السلام ، بهاج میرزا آقا فرشی استفاده میشد. حاج ولی معمار تبریزی این ساختمان دو طبقه را در سال ۱۸۶۸ بنا کرد . این ساختمان اتاق و تالار ها و راهرو های متعددی دارد. زیباترین بخش اینن عمارت پنجره های سقفی و راهرویی است که آیینه کاری شیشه کاری شده است.

 

 

 

مسجد کبود تبریز :
که در شمال خیابان امام خمینی واقع شده در قرن ۱۵ میلادی بر اثر یک واقعه زلزله در تبریز از بین رفت.علی رقم ویرانه های گسترده این بنا اخیرا به طرز استادانه ای مرمت و باز سازی شده است . به علت کاشی های آبی رنگ که در نمای بیرونی و درونی مسجد به کار رفته به عنوان فیروزه اسلام شناخته میشود
.

 

باغ گلستان تبریز :
این باغ که پارک ملی هم نامیده می شود در میدان هنرستان واقع شده و یکی از مراکز تفریحی شهر به شمار میرود . مساحت آن ۵۳۰۰۰متر مریع می باشد. این باغ در محل قبرستان قدیمی در حدود ۶۰ سال پیش ساخته شده است و در آن استخر ها و حوض های متعدد که توسط درختان و چمنها احاطه شده اند فراوان دیده میشود.




برچسب‌ها: جاذبه های تاریخی و گردشگری تبریز,
  • تاريخ ارسال : سه شنبه 19 دی 1391, 21:21
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

تَختِ جَمشید یا پارسه که در شهرستان مرودشت در شمال  استان فارس واقع است، نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که طی سالیان پیوسته، پایتخت مجلل و تشریفاتی امپراتوری ایران در زمان امپراتوری هخامنشی بوده ‌است. در این شهر باستانی، مجموعه کاخ‌هایی به نام تخت جمشید وجود دارد که در دوران زمامداری داریوش بزرگ ، اردشیر اول  وحشایار شاه بنا شده‌است و به مدت حدود ۵۰ سال، مرکزی برای برگزاری مراسم آیینی و جشن‌ها مخصوصاً نوروز  بوده‌است. تخت جمشید با نام‌های پارسه، هزارستون، چهل منار و پرسپولیس نیز معروف است.

 

در نخستین روز سال نو گروه‌های زیادی از ملل گوناگون به نمایندگی از ساترابی ها یا استانداری‌ها با پیشکش‌هایی متنوع در تخت جمشید جمع می‌شدند و هدایای خود را به شاه تقدیم می‌کردند  بنیانگذار تخت جمشید  داریوش بزرگ بود، البته پس از او پسرش خشایار و نوه‌اش اردشیر با گسترش این مجموعه به بزرگی آن افزودند. بسیاری از اطلاعات موجود که در مورد تاریخ هخامنشیان و فرهنگ آنها در دسترس است به خاطر سنگ‌نبشته‌هایی است که در این کاخ‌ها و بر روی دیواره‌ها و لوحه‌های آن حکاکی شده‌است باور تاریخدانان بر این است که اسکندر مقدونی سردار یونانی در ۳۳۰ پیش از میلاد، به ایران حمله کرد و تخت جمشید را به آتش کشید و احتمالاً بخش عظیمی از کتابها، فرهنگ و هنر هخامنشی را با اینکار نابود نمود.

 

پاسارگاد نخستین پایتخت امپراتوری هخامنشی بود .این شهر توسط کوروش کبیر ساخته شد و تا اواخر حکومت هخامنشیان تاج گذاری پادشاهان این سلسله در این شهر انجام می شد.از مهمترین آثار پاسارگاد مقبره کوروش ، کاخ ها و زندان سلیمان است این اثر از بناهای ثبت شده در فهرست میراث جهانی به شمار می آید

 

با این‌حال ویرانه‌های این مکان هنوز هم در شهرستان مرودشت در استان فارذس برپا است و باستان شناسان از ویرانه‌های آن نشانه‌های آتش و هجوم را بر آن تأیید می‌کنند.



برچسب‌ها: تخت جمشید,
  • تاريخ ارسال : سه شنبه 19 دی 1391, 21:18
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

 

البته سر مار های کبرا پهن نیست،بلکه گردن آنهاست که تنها هنگام احساس خطر برای تهدید دشمن احتمالی پهن می شود. به این ترتیب که دنده های گردنی آنها از هم باز می شوند و باعث گسترده شدن پوست گردن میشوند.

بنابراین قیافه مار ترسناک تر به نظر میرسد.فایده این حرکت اینجاست که در اغلب موارد از برخورد نزدیک و نیش زدن و هدر دادن زهر ارزشمند مار پیشگیری میکنند. درواقع مار باید کلی انرژی صرف درست کردن این ماده پروتئینی پیچیده کند،بنابراین نمیتواند هر دفعه که خطری پیش آمد زهرش را بریزد و زهر تنها برای بدست آوردن غذاست. به همین دلیل به مار کبرا، کفچه مار هم می گویند.

برخی از کبراها در قسمتی از گردنشان که پهن می شود، نقشی شبیه یک عینک هم دارند که به ترساندن دشمنان کمک بیشتری می کند.


برچسب‌ها: چرا سر مارهای کبری پهن است؟!,
  • تاريخ ارسال : یک شنبه 17 دی 1391, 13:58
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

 

خداوند زمین و آسمان را و آنچه در آنهاست در شش روز آفرید به روزهای آن جهان که هر روزی هزارسال این جهان است. خدای تعالی قادر است که همه را به یک چشم بر هم زدن بیآفریند و لیکن بندگان را می نمود که در کارها صبر بجا آورند اول چیزی که خدای متعال آفرید قلم بود و هر چه بایستی در جهان باشد به قلم نوشته شده و از آن روز تا خلق زمین و آسمان شش هزار سال بود پس در میان هر آسمان نوری آفرید و از آن نور فرشتگان خلق کرد بی شمار که تسبیح و تهلیل می کنند خدا را و یک ساعت از ذکر خدا غافل نشوند .

و ..............




برچسب‌ها: داستان خلقت, خلقت,
ادامه مطلب
  • تاريخ ارسال : یک شنبه 17 دی 1391, 13:53
  • دسته بندي : <-CategoryName->
  • نويسنده : سبحان بدیعی

روند تأمین تغذیه در جهان اقتضا می کند تا متناسب با رشد جمعیت ، سطح تولید غذا را افزایش دهیم . در این راستا نیاز رو به گسترش جمعیت جهان به مواد غذایی و تفکر کسب درآمد و ایجاد اشتغال و سایر عوامل دیگر سبب رشد و توسعه تکنولوژی عمل آوری و صنایع شیلاتی در جهان شده است . بطوریکه فرآورده های غذایی آبزیان بخش قابل توجهی از نیاز روز افزون به تغذیه را مرتفع ساخته است و تکنولوژی فرآورده های دریایی به یکی از بهترین و بزرگترین منابع کسب درآمد بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده است .

ادامه مطلب
تبليغات